رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زن قدرتمند و میلیاردر

درباره ابیگیل جانسون

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ابیگیل پیرپونت جانسون، کسی که بعدها به تاجر میلیاردر تبدیل شد، در 19 دسامبر 1961 به دنیا آمد. جانسون در مدرسه خصوصی باکینگهام براون و نیکولز در کمبریج، ماساچوست تحصیل کرد و سپس از کالج هوبارت و ویلیام اسمیت با مدرک لیسانس هنر در تاریخ هنر در سال 1984 فارغ التحصیل شد. جانسون پس از کار به عنوان مشاور در بوز آلن همیلتون، جایی که با همسرش آشنا شد، MBA را در مدرسه بازرگانی هاروارد به پایان رساند.

او از سال 2014، رئیس و مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی فیدلیتی و رئیس بخش بین‌المللی فیدلیتی بوده است. این شرکت توسط پدربزرگش، ادوارد جانسون تأسیس شد. پدر او، ادوارد سی. «ند» جانسون سوم، تا زمان مرگش در مارس 2022 رئیس بازنشسته FMR باقی ماند. از مارس 2013، خانواده جانسون 49 درصد از سهام شرکت خصوصی را در اختیار داشتند.

در نوامبر 2016، جانسون به عنوان رئیس انتخاب شد و مدیرعامل باقی ماند و کنترل کامل فیدلیتی را با 45 هزار کارمند در سراسر جهان به او داده شد. ثروت جانسون تقریباً 6/22 میلیارد دلار است که او را به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل می‌کند. او در سال 2016 در فهرست «ثروتمندترین فرد در 50 شهر بزرگ آمریکا» فوربس قرار گرفت و در سال 2021 در فهرست «زنان قدرتمند» رتبه ششم را داشت. او در سال 2020 ثروتمندترین فرد ایالت ماساچوست بود.

جانسون به عنوان عضوی از کمیته تنظیم بازار سرمایه و به عنوان عضوی از هیئت مدیره انجمن صنعت اوراق بهادار و بازارهای مالی خدمت کرده است. او اولین و تنها زنی است که در هیئت مدیره انجمن خدمات مالی خدمت می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/a694
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.