کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
زپ و الوپیک ادغام شدند
دو شرکت زپ و الوپیک با هدف تمرکز بر حوزه لجستیک و ایجاد همافزایی با هم ادغام و با برند الوپیک به کار خود ادامه میدهند
با تصمیم هیئتمدیره شرکتهای زپ و الوپیک، این دو شرکت ادغام و در ادامه با برند الوپیک به مسیر خود ادامه خواهند داد. هدف از این ادغام، ایجاد همافزایی بین دو شرکت و تمرکز بر توسعه محصولات و سرویسهای جدید در حوزه لجستیک بیان شده است.
مصطفی سیدحسینی، رئیس هیئتمدیره دو شرکت زپ و الوپیک، دراینارتباط میگوید: «همانطور که مطلعید، چند سالی است که گروه گلرنگ با هدف شکلدهی یک اکوسیستم در حوزه اقتصاد دیجیتال، وارد این بازار شده و در چند سال گذشته، پلتفرمهای مختلفی را وارد فضای سرمایهگذاریاش کرده که شبکه متصل کاملی از خردهفروشی، تجارت الکترونیکی و لجستیک را تشکیل میدهند. خرید الوپیک و تپسی در سال گذشته نیز با همین هدف انجام شده است. یکی از مهمترین پایهها و زیرساختهای شکلدهی این اکوسیستم، زیرساخت لجستیک است. ما در حوزه لجستیک، از سال ۱۴۰۰ با محصول زپ کار رو شروع کردیم و در ادامه، با خرید الوپیک و تپسی، این بخش را تقویت کردیم.»
سیدحسینی، تمرکز بر توسعه در حوزه لجستیک و ایجاد همافزایی در توانمندیهای دو شرکت را مهمترین دلایل ادغام الوپیک و زپ برمیشمارد و میگوید: «ما در نظر داریم در حوزه لجستیک، کارهای بیشتر و متفاوتتری انجام بدهیم که بتوانیم در نهایت، قویترین زیرساخت لجستیک در اکوسیستم دیجیتال را در کشور را ایجاد کرده و ارزش افزوده بیشتری برای کاربرانمان خلق کنیم. برای انجام چنین کاری، نیاز به تمرکز و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود در داخل گروه داشتیم و همین باعث شد تصمیم به ادغام این دو شرکت بگیریم.»
سیدحسینی در ارتباط با ادامهٔ مسیر سرویس زپ بعدازاین ادغام میگوید: «این سرویس همپوشانیای با محصولات و سرویسهای الوپیک ندارد و برای مشتریهای سازمانی طراحی شده است؛ بنابراین همچنان در کنار سایر سرویسهای الوپیک به مسیر خود ادامه میدهد و هیچ خللی در ارائه خدمت به مشتریان این سرویس ایجاد نمیشود. با این تغییر، دو کسبوکار اصلی در حوزه لجستیک شامل الوپیک و تپسی دلیوری، در مجموعه وجود خواهند داشت که هرکدام، بازار و سرویس متفاوتی را دنبال خواهند کرد. ما در ادامه تلاش میکنیم سرویسهای متنوعتری در حوزه لجستیک هم اضافه کنیم که بتوانیم نیاز بخشهای گستردهتری از بازار را پوشش بدهیم. »
گفتنی است به دنبال این ادغام، شهاب افشارکهن که پیشازاین مدیرعامل شرکت زپ بوده است، مسئولیت مدیرعاملی شرکت الوپیک که حاصل از ادغام دو شرکت است را به عهده خواهد گرفت و مجید موسوی، مدیرعامل سابق الوپیک، بهعنوان مدیر ارشد اجرایی، توسعه یکی از خطوط جدید کسبوکاری در حوزه لجستیک را پیش خواهد برد.