کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سال بدی که به نفع اینستاکارت تمام شد

اینستاکارت تا 2022 از محل تبلیغات یک میلیارد دلار درآمد خواهد داشت

عضو سابق هیئت اجراییِ آمازون، در رقابت با گوگل و فیس‌بوک، در حال ایجاد حاشیه سود یک میلیارد دلاری در اینستاکارت است.
اینستاکارت در حال گسترش کسب‌وکار خود با تأکید بر تبلیغات است؛ این شرکت در سال گذشته صدها میلیون دلار جذب کرد.

حاشیه سود این شرکت به لطف کرونا و افزایش سفارش‌های آنلاین تا 80 درصد افزایش یافت. روند رشد و گسترش این کسب‌وکار آن‌قدر سریع است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2022 از محل تبلیغات، یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این شرکت به فعالیت در حوزه ارسال محصولات و مواد غذایی معروف است، اما در گذشته سودآوری زیادی نداشته است.

سال 2020 سال بدی برای اینستاکارت نبوده است؛ شروع همه‌گیری به افزایش گسترده سفارش آنلاین محصولات غذایی منجر شد و درآمد سالیانه شرکت به 5/1 میلیارد دلار در سال رسید. با این ‌حال گفته می‌شود که تنها 20 درصد از این درآمد به تبلیغات مربوط می‌شود.

اما به نظر می‌رسد که این شرکت دارای پتانسیل بسیاری برای جذب درآمد از ناحیه تبلیغات تا پایان سال 2022 باشد. افراد معمولا وقتی قصد سفارش محصولات سوپرمارکتی دارند، بیشتر به مشاهده تبلیغات و مقایسه کالاها علاقه نشان می‌دهند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nevh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.