سرانجام طرح نوآفرین

به نظر می‌رسد یکی از طرح‌های مهم اکوسیستم استارتاپی اهمیت سابق را ندارد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

طرح نوآفرین که در سال ۱۳۹۸ برای ارائه تسهیلات و حمایت از کسب‌وکارهای استارتاپی توسط وزارت ارتباطات دولت دوازدهم تدوین شده و به تأیید هیئت‌وزیران هم رسیده بود، با روی کار آمدن وزارت ارتباطات دولت سیزدهم به فراموشی سپرده شده است. حالا خبر می‌رسد بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله فناپ، آسیاتک و… که در این طرح مشارکت داشته و تسهیلات ارزان‌قیمت مانند زیرساخت و… را در اختیار استارتاپ‌ها می‌گذاشتند، از این طرح خارج شده‌اند.

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با «راه‌ پرداخت»، ضمن تأیید اینکه طرح نوآفرین دیگر مانند سابق فعالیت نمی‌کند، خبر می‌دهد که مدیریت اجرای این طرح هم از سازمان فناوری اطلاعات گرفته شده و به معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات سپرده شده است.

خوانساری در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها اعلام می‌کند که این طرح دیگر مانند سابق کار نمی‌کند؛ چراکه مسئولیت حوزه نوآفرین و مجموعه کارهایی که از طریق این طرح انجام می‌شد، در شرایط فعلی و از شش ماه پیش در وزارت ارتباطات به معاونت فناوری و نوآوری وزارتخانه منتقل شده است.

او در پاسخ به این جابه‌جایی گفت: «کارهای دیگری از جانب آقای وزیر به ما ابلاغ شده و در حکم من است. در تکالیف سازمان و برنامه‌هایی که به مجمع ارائه دادیم، این موارد دیده نمی‌شد. چون در کشور این موارد حمایت از استارتاپ‌ها را نهادهای دیگری هم می‌توانند داشته باشند و از طرف دیگر در زنجیره اشتغال، شرکت‌های بزرگ با معاونت فناوری و نوآوری کار می‌کنند، نه با سازمان فناوری اطلاعات.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4m8e
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.