کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین همچنان ضرر می‌دهد

تحلیلگران می‌گویند با توجه به رشد تورم در آمریکا که طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده و نوسانات اخیر بیت‌کوین، احتمال ریزش قیمت این رمزارز تا زیر 28 هزار دلار وجود دارد

پس از انتشار اخبار مربوط به رشد تورم در آمریکا، بسیاری از بازارهای مالی جهانی از جمله بازار ارزهای دیجیتال سقوط کردند. در حالی که بسیاری امیدوار بودند بیت‌کوین بتواند از ناحیه ۳۰ هزار دلار عبور کند، افزایش فشار فروش در بازار این ارز دیجیتال باعث شد که قیمت بار دیگر به زیر ۲۹ هزار دلار برسد. در این میان، تحلیلگران نیز چندان به آینده قیمت امیدوار نیستند.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته

به گزارش کوین تلگراف، در ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد)، بار دیگر بازارهای مالی جهان بعد از اعلام اخبار مربوط به رشد تورم در ایالات متحده سقوط کردند. بنا بر داده‌های جدید، شاخص تورم در این کشور نسبت به یک سال گذشته 6/8 درصد رشد کرده و به بالاترین سطح از ۱۹۸۱ میلادی رسیده است.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

اکثر فعالان بازار انتظار چنین رقم بالایی را نداشتند. در نتیجه، انتشار این خبر باعث شد که بیت‌کوین حمایت ۳۰ هزار دلاری خود را از دست بدهد و به کف روزانه ۲۸ هزار و 852 دلار برسد. سپس خریدارانی که سعی داشتند در کف قیمتی، بیت‌کوین‌های بیشتری بخرند، توانستند آن را به بالای ۲۹ هزار دلار برگردانند.

تحلیلگران معتقدند که ناتوانی فدرال رزرو برای مهار تورم احتمالاً باعث می‌شود که قیمت ارزهای دیجیتال در سال آینده تلاطم زیادی داشته باشد.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

آنها می‌گویند تورم 6/8 درصدی یعنی اینکه احتمالاً نرخ بهره و در نتیجه شاخص دلار آمریکا به‌شدت افزایش می‌یابد. بیت‌کوین و اکثر انواع دارایی‌ها هم احتمالاً قیمت‌های بسیار پایینی را تجربه می‌کنند. بازار هم حدود یک سال روند جهت‌دار خاصی نخواهد داشت و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها بهبود یابد.

حتی این احتمال وجود دارد که قیمت بیت‌کوین به زیر 28 هزار دلار سقوط کند. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال می‌گویند روند کلی این ارز دیجیتال در بازه زمانی طولانی‌مدت همچنان نزولی است. برخی توصیه می‌کنند که با توجه به احتمال ریزش بیت‌کوین تا زیر 28 هزار دلار، افراد معامله خاصی انجام ندهند و فعلاً نظاره‌گر بازار باشند.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته

بیت‌کوین در حال حاضر در ناحیه حمایتی خود قرار دارد، اما برای چهارمین دفعه به این منطقه رسیده است.
احتمال اینکه این حمایت از دست برود و این ارز دیجیتال به قیمت ۲۸ هزار دلار برسد، بیشتر است. اگر بیت‌کوین بتواند تا بالای ۳۰ هزار دلار رشد کند، ممکن است دیگر به ۲۸ هزار دلار نرسد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/phtz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.