سرمایه‌گذاری 19/1 میلیارد دلاری در بازار رمزارزها در هفته گذشته

افزایش ۵۰ درصدی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با توجه به اینکه ارزش بازار ارزهای دیجیتال جهانی در این هفته تقریباً ثابت بود، حدود 1.19 میلیارد دلار سرمایه از سمت سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران خرد به این بازار وارد شد.

بیش از 800 میلیون دلار در کسب‌وکارهای رمزارزی دو هفته پیش سرمایه‌گذاری شده بود، اما این هفته سرمایه‌گذاری‌ها تقریباً 50 درصد افزایش یافت و در مجموع به 1.19 میلیارد دلار رسید.

شرکت مدیریت دارایی کریپتو هارتمن کپیتال، روز جمعه صندوق 30 میلیون دلاری خود را با تمرکز بر متاورس راه‌اندازی کرد. این شرکت قصد دارد از این سرمایه در مراحل اولیه معاملات توکن و معاملات سهام و سرمایه‌گذاری از طریق سبد ان‌اف‌تی خود، استفاده کند.

مدیران این شرکت معتقدند که متاورس فرصتی عظیم است، اما اغلب افراد به این فکر می‌کنند که در فضای P2E یا PFP خیلی سریع پولی به جیب بزنند و سرگرم شوند و به واقعیت این مسئله و اهمیتی که در پنج سال آینده پیدا خواهد کرد توجهی نمی‌کنند. پس این اکوسیستم‌ جدید باید به‌صورت پایدار و غیرمتمرکز ساخته شود. رویکرد سرمایه‌گذاری به تحقق این امر کمک می‌کند.

شرکت پورتالز نیز دور اولیه‌ سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلاری خود را در روز جمعه کامل کرد. این سرمایه‌گذاری توسط گریلاک و چند سرمایه‌گذار برجسته دیگر، از جمله مولتی‌کوین کپیتال، سولانا ونچرز، فاندیشن کپیتال، آلامدا ریسرچ و سینو گلوبال کپیتال، انجام شد. یکی از بنیان‌گذاران پورتالز می‌گوید که ما می‌خواهیم متاورس را با روشی بسازیم که حتی‌الامکان قابل دسترس باشد. به این جهت با افزودن ابزارهایی برای راحتی بیشتر کاربر، موانع استفاده از متاورس را کاهش خواهیم داد.

این هفته شاهد چندین دور سرمایه‌گذاری دیگر هم در این بازار بودیم؛ از جمله فروش توکن 450 میلیون دلاری پلی‌گان به رهبری سکویا ایندیا، افزایش سرمایه 200 میلیون دلاری آلئو که ارزش پلتفرم را به 1.45 میلیارد دلار افزایش داد و دور 200 میلیون دلاری آلکمی برای تمرکز بر توسعه‌دهندگان وب 3. علاوه بر این، بایننس 200 میلیون دلار برای یک سهام عمده در شرکت رسانه‌ای جهانی فوربس سرمایه‌گذاری کرد تا وب 3 و روزنامه‌نگاری را به هم نزدیک کند.

اینفینیتی ونچرز کریپتو (IVC) نیز اولین صندوق خود را با قیمت 70 میلیون دلار در روز چهارشنبه راه‌اندازی کرد. این صندوق بر سرعت‌بخشیدن به نوآوری در گیم‌فای، دیفای و وب 3 متمرکز خواهد بود. این شرکت که در تایپه مستقر است، از ابتدای فعالیت خود در آگوست 2021، در 78 شرکت پرتفوی سرمایه‌گذاری کرده است.

XYO با اوت‌لایر‌فاندز روز پنجشنبه در یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک استراتژیک ۲۰ میلیون دلاری مشارکت کرد. هدف از این کار گسترش اکوسیستم و XYO پروژه‌های بلاکچین جغرافیایی بود. ایکس‌وای‌او یک استارتاپ فناورانه است که توسط ایکس‌وای‌لبز با تمرکز بر دستگاه‌های مبتنی بر داده‌های مکان‌محور راه‌اندازی شده است.

این شرکت در حال حاضر، بیش از چهار میلیون نود آنلاین در شبکه خود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده و کمک آنها جوایز نقدی دریافت کنند. هر کدام از این شرکت‌ها تا سقف 10 میلیون دلار در سهام و توکن سرمایه‌گذاری خواهند کرد و میزان این سرمایه در مجموع به 20 میلیون دلار می‌رسد. میزان سرمایه‌گذاری و بازده هم بر اساس دلار یا استیبل‌کوین خواهد بود.

«مارکوس ‌لوین»، یکی از بنیان‌گذاران XYOگفته است: «ما می‌خواهیم این اکوسیستم را بیش از پیش گسترش دهیم و این گسترش اکوسیستم، XYO و کل بلاکچین و اکوسیستم رمزارزی را دربر می‌‌گیرد.»

سرمایه‌های دیگری نیز در این هفته رشد را تجربه کرده‌اند که عبارت‌اند از:
_ رشد 18 میلیون دلاری ریفت فایننس به رهبری پنترا کپیتال که قصد دارد به دائوها در نقدینگی کمک کند؛
_ سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری توییتر و تیم دراپر و سایرین در پردازنده پرداخت بیت‌کوین و ارائه‌دهنده زیرساخت OpenNode؛
_ پروتکل 10 میلیون دلاری اس‌اس‌نتورک برای تقویت زیرساخت سهام خود برای ETH 2.0؛
_ برنامه پاداش 10 میلیون دلاری دائومیکر به امیونیفای برای محافظت از سرمایه کاربر؛
_ دور اولیه ۲۰ میلیون دلاری اترنال‌لبز برای ادامه ساخت بازی ان‌اف‌تی، تک، متاورس و بازی‌های Play2earn؛
_ سرمایه 5.3 میلیون دلاری آپرچر فایننس برای توسعه اکوسیستم زنجیره‌ای دیفای؛
_ پروتکل روبی 7.3 میلیون دلاری برای کمک به کاربران جهت کنترل، محافظت و مالکیت داده‌هایشان.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/www9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.