کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سه کسب‌وکار پیشرو ولث‌تک دنیا

آسان شدن سرمایه‌گذاری با کمک فناوری و نوآوری

با افزایش سرمایه، نسل جدید حوزه مدیریت ثروت در حال تغییر است، انتظارات مشتری در حال افزایش است و مشاوران نسل قدیمی در حال بازنشسته شدن هستند. فناوری‌های جدید تصمیم‌گیری و ارائه اطلاعات به مخاطبان بیشتر را راحت‌تر کرده است. ولث‌تک می‌تواند به عنوان فناوری‌ای تعریف شود که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تصمیم بهتری درباره اینکه پولشان را کی و کجا سرمایه‌گذاری کنند، بگیرند.

در خصوص مدیریت ثروت بحث‌های بسیاری شده، اما هنوز معنای کامل آن را همه متوجه نمی‌شوند و مدیریت ثروت برای یک فرد ثروتمند به معنای روشی علمی برای ارتقای موقعیت مالی اوست و برای یک مشاور مالی به معنای توانایی ارائه محصولات و خدمات مختلف مالی به افراد ثروتمند. در این بخش نگاهی می‌اندازیم به سه کسب‌وکار مطرح ولث‌تک در دنیا.

بترمنت
بترمنت که به عنوان یک مشاور مالی آنلاین سال ۲۰۰۸ در نیویورک ثبت شده، یک راهکار مدیریت سرمایه‌گذاری تمام‌خودکار و متنوع به مشتریان خود ارائه می‌دهدکه نسبت به روش سنتی مدیریت ثروت هزینه کمتری دارد. اپلیکیشن بترمنت به کاربرانش در گروه‌های سنی مختلف و با درجه ریسک‌پذیری گوناگون این امکان را می‌دهد که از میان سهام‌ها و اوراق قرضه گوناگون حق انتخاب داشته باشند.

بترمنت برای بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری از الگوهای ریاضیاتی استفاده می‌کند که به روش‌های مختلف باعث بهینه‌سازی بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار می‌شود که با توجه به زمان معاملات، میزان دارایی‌های اختصاص‌یافته و متنوع‌سازی سبد سرمایه انجام می‌شود.

ولث‌فرانت
ولث‌فرانت هم یکی دیگر از کسب‌کارهای قدیمی حوزه ولث‌تک است که سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد. این کسب‌وکار که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست، رقیب اصلی بترمنت محسوب می‌شود. ولث‌فرانت در ابتدا یک شرکت تحلیلی با سرمایه مشترک بود که خود را به یک شرکت مدیریت ثروت تغییر داد.

این شرکت خدمات کاهش مالیات را در دسامبر ۲۰۱۲ برای مشتریان دارای حداقل موجودی ۱۰۰ هزار دلار ارائه کرد. ولث‌فرانت آن‌گونه که بترمنت محصولات و خدمات خود را به مشاوران مالی ارائه می‌دهد، عمل نمی‌کند. طبق گفته سخنگوی این شرکت، هدف ولث‌فرانت ایجاد یک کسب‌وکار مستقیما در ارتباط با مشتری مستقل است و برنامه‌ای برای گسترش و ارائه خدمات به مشاوران مالی ندارد.


رابین‌هود
رابین‌هود معروف‌ترین کسب‌وکار ولث‌تکی دنیاست. اپلیکیشن رابین‌هود به کاربران این امکان را می‌دهد که سهامشان را بدون هیچ هزینه‌ای با یکدیگر معامله کنند. هدف رابین‌هود تشویق نسل جدید به سرمایه‌گذاری از طریق سهام بورس با کمترین دانش موردنیاز و سختی است.

پیش از این برخی منتقدان به این ایده خوش‌بین نبودند، زیرا معتقد بودند سرمایه‌گذاران بی‌تجربه ممکن است به‌راحتی پول خود را از دست بدهند. علاوه بر این انتقادشان بر این بود که نسل جوان‌تر باید با بدهی‌های وام دانشجویی کنار بیایند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kn8i
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.