سولانا زیر فشار

سرمایه‌گذار سولانا از اعضای این پروژه
شکایت می‌کند سرمایه‌گذار سولانا
از اعضای این پروژه شکایت می‌کند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مارک یانگ مدعی است که بازیگران کلیدی اکوسیستم سولانا سرمایه‌گذاران را گمراه کرده و اوراق بهادار ثبت‌نشده را به آنها فروخته‌اند.

یکی از سرمایه‌گذاران سولانا علیه افراد کلیدی در این اکوسیستم شکایتی تنظیم کرده و آنها را به اظهارات گمراه‌کننده و کسب سود از فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرده است. این فرد که مارک یانگ نام دارد، در یکم ژوئیه شکایت خود را علیه سولانا لبز، بنیاد سولانا، آناتولی یاکوونکو، مدیرعامل سولانا، شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال مولتی کپیتال و یکی از بنیان‌گذاران آن، کایلی سامانی و همچنین پلتفرم تجاری فالکون ایکس ثبت کرد.

مارک اظهار داشت: «متهمان از طریق فروش اوراق بهادار سولانا (SOL) به سرمایه‌گذاران خرد در ایالات‌ متحده، برخلاف مفاد ثبت قوانین اوراق بهادار فدرال و ایالتی، سود هنگفتی به دست آوردند و سرمایه‌گذاران متحمل ضررهای هنگفتی شده‌اند. این شکایت توسط سرمایه‌گذارانی که توکن‌های سولانا را بین ۲۴ مارس ۲۰۲۰ تا تاریخ تشکیل این پرونده خریداری کرده‌اند، تنظیم ‌شده است.»

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که یانگ ادعا کرده است متهمان از آوریل ۲۰۲۰ مبالغ گزافی را برای تبلیغ سولانا در ایالات‌ متحده هزینه کرده‌اند. ظاهراً این تبلیغات قیمت توکن سولانا را تا پنج نوامبر ۲۰۲۱ به ۲۵۸ دلار و ارزش بازار آن را به ۷۷ میلیارد دلار رسانده است. مارک می‌گوید این تبلیغات توکن سولانا را از یک دارایی رمزارزی نسبتاً مبهم به یکی از دارایی‌های رمزنگاری برتر در جهان تبدیل کرد.

مارک در ادامه افزود: «افراد کلیدی به مشکلات فنی سولانا اهمیتی نمی‌دادند. این افراد درصد قابل ‌توجهی از توکن‌ها را در اختیار دارند. در واقع از می ۲۰۲۱، آنها ۴۸ درصد از عرضه SOL را در اختیار داشتند.» یانگ ادعا می‌کند که این شبکه به‌شدت متمرکز است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/o836
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.