کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شش اصل نوآوری درصنعت بهداشت

مسیر ایمن تزریق نوآوری
زیر پوستی به سازمان‌ها
از نگاه مکنزی

صنعت سلامت راهی تازه برای توسعه خدمات و درآمدزایی یافته است. آخرین یافته‌های بنگاه پژوهشی مکنزی نشان می‌دهد استفاده از چارچوب‌های انقلاب دیجیتال کمک می‌کند تولید ثروت در بخش بهداشت و درمان شدت گیرد.

یادگیری ماشینی (ML)، یادگیری عمیق (DL)، تحلیل داده (Analytics Data) و ابرداده‌ها کمک می‌کنند گذار به وضعیتی تازه در شرکت‌های دارویی و تولیدکننده کالاهای پزشکی آسان شود.

تغییر مدل کسب‌و‌کار این شرکت‌ها با انقلاب دیجیتال موضوعی جدی است که با تحول در عملکرد عملیاتی شرکت، کوتاه شدن زمان عرضه به بازار، بهبود کیفیت و عملکرد، کاهش نوسانات زنجیره تأمین و تسریع در انتقال فناوری معنا پیدا می‌کند. راه شرکت‌ها تا رسیدن به اهدافی که دارند، هنوز طولانی است.

برای تحقق چنین اهدافی و رسیدن به ثروت بیشتر، ازسه نکته نباید غافل شد.اول اینکه گذار به چشم‌اندازی تازه در شرکت موضوعی حیاتی است. رهبران نباید از چشم‌انداز تحول دیجیتال و تحلیل داده غافل شوند.

دوم اینکه شرکت‌ها باید تصویری واضح از واقعیت‌های فناورانه و موانع پیش‌ روی شرکت خود داشته باشند. همسو کردن شاخص‌های عملکرد با تحولات فناوری اطلاعات، رشد شرکت را تسریع می‌کند. سومین مورد چشم‌انداز سازمانی است.

واگذاری پروژه‌های خاص به تیم‌های بزرگ که در تصمیم‌گیری و حل مسئله کند پیش می‌روند، سازمان را با اختلال روبه‌رو می‌کند. تیم‌ها باید از مهندسان داده، افراد آگاه به مدل‌های تجارت و کسب‌وکارهای بین‌المللی و یک فرهنگ همکاری پویا سود ببرند تا اهداف تحقق یابند.در عین حال رعایت شش اصل مهم حیاتی است. مکنزی به شرکت‌ها توصیه کرده این موراد را رعایت کنند:

نقشه راه داشته باشید: تجزیه و تحلیل در کنار تحول دیجیتال دو مسئله‌ای است که رهبران سازمان بدون درک درست از آن‌ها امکان پیش بردن مسائل را در سطوح عملیاتی ندارند. مثلا اگر مدیران به اندازه کافی از تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل آینده مطلع نباشند، احتمالا در این حوزه کار نخواهند کرد یا از توانایی فناوری در جلوگیری از انحراف سیستم مطلع نمی‌شوند.

تشکیل تیم‌های چندمنظوره در کنار رهبران و کادر ماهر، اصل دیگری است که باید رعایت شود تا نوآوری در رگ‌های سازمان به گردش درآید. در این راه شرکت‌ها باید به سه چیز توجه کنند. اولین مورد افراد و رهبری است. رهبران به افرادی نیاز دارند که ترکیب‌کننده تجربه، دانش و مهارت با تجزیه و تحلیل باشند. دیگر اینکه به مهارت و ظرفیت توسعه توجه کنند. دستیابی به این کار، در گروه پیشنهادهای خوب به افراد مستعد است. سوم اینکه مدل سازمانی مؤثر خود را بیابید.
معماری، حکمرانی و استراتژی را داده‌محور پیاده کنید. این اصل مهمی است که اگر رعایت نشود، به ذات تحول دیجیتال بی‌توجهی صورت گرفته است.

روش امتحان پس‌داده‌ای برای اطمینان از راه‌حل‌های دیجیتال پیدا کنید.

برای تکنولوژی هدف‌گذاری‌شده، چارچوب دقیق و به‌اندازه بسازید و عملیات تولید را بر آن اساس سامان دهید.

پیوسته بین سطوح اجرا و عملیات با سطوح فرماندهی در ارتباط باشید و مسیر را اصلاح کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nreu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.