کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شما به تیم محتوا نیاز دارید، نه یک ادمین!

اگر پیش‌بینی هزینه‌ها را نکرده‌اید، به اینستاگرام وارد نشوید

موفقیت اتفاقی نیست! آن هم در میان این‌همه رقابت. اینستاگرام این روزها یکی از مؤثرترین پلتفرم‌های آنلاین در جذب مخاطبان و مشتریان است و هیچ کسب‌وکاری بدون داشتن برنامه منسجم و تیم توانمند، از پس برآورده کردن نیازهای بازاریابی و فروش خود در این پلتفرم برنمی‌آید. فراموش نکنیم که حضور در اینستاگرام و به‌روز کردن صفحه، به معنای برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز با مخاطبان و مشتریان نیست! پس اگر می‌خواهید از صفحه اینستاگرامتان در خدمت اهداف خود استفاده کنید، علاوه بر برنامه‌ریزی درست و صبوری، به فکر تأمین این هزینه‌ها باشید.

سخت است، خرج دارد، وقت‌گیر است!
صفحه اینستاگرام برند شما، باید هویت بصری مشخصی داشته باشد و در یک نگاه، برند شما را تداعی کند. پالت رنگی، فورم تصاویر یا طرح‌ها، فونت و مواردی از این دست می‌توانند در نگاه اول برندتان را به یاد مخاطب بیاورند. از سوی دیگر لحن شما، دایره واژگانتان و موضوعاتی که انتخاب می‌کنید هم باید همین هویت را منعکس کنند. خب! برای برآورده کردن همه این نیازهای محتوایی، به استفاده از یک تیم توانمند برای ایده‌پردازی و اجرا و صرف هزینه برای برون‌سپاری برخی از پروژه‌ها نیاز دارید.

ایده‌پردازی برای اجرای کمپین‌های اینستاگرامی وقت‌گیر و هزینه‌بر است، اما اجرای یک ایده ناب و متفاوت، می‌تواند مخاطبان زیادی را به صفحه شما بیاورد. گذشته از این، نباید فراموش کنید که عکس‌ها، تصویر‌سازی‌ها و طرح‌ها، چهره برند شما را در اینستاگرام به ‌نمایش می‌گذارند و بی‌توجهی به همکاری با افراد متخصص در این زمینه‌ها، در نهایت زحمات شما را برای برقراری ارتباط با مخاطب هدر می‌دهد.

بودجه تبلیغات را مشخص کنید!
درست است که محتوای خوب راه خود را پیدا می‌کند، اما برای موفقیت در اینستاگرام همیشه نمی‌توانید همه‌چیز را به‌تنهایی پیش ببرید. در پلتفرم اینستاگرام، شما به شبکه‌هایی از اکانت‌ها برای پیشبرد اهدافتان نیاز دارید. اکانت‌هایی که به هر بهانه‌ای شما را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند و هر روز گروه تازه‌ای را به صفحه‌تان می‌آورند. هزینه همکاری با بلاگرها، اینفلوئنسرها و صفحاتی که شما را به کاربران اینستاگرام معرفی می‌کنند، کم نیست! اما اگر از صفحه اینستاگرام برند خود انتظار بالایی دارید، نمی‌توانید همه بار را بر دوش محتوا بیندازید و تأثیر این ارتباطات مجازی را نادیده بگیرید.

به مخاطب انگیزه دهید!
پشتیبانی فعال، درست به اندازه تولید محتوای خوب اهمیت دارد و در کنار همه این موارد، از تأثیر مسابقات و جوایز در جلب مشارکت کاربران غافل نشوید. بررسی‎‌های مختلف نشان داده‌اند که جوایز نقدی و غیرنقدی، بر افزایش نرخ مشارکت کاربران تأثیر می‌گذارند. اما آنچه که بدیهی است، لزوم استمرار استراتژی‌هایی از این دست است. پس فریب مسابقه‌های جایزه بزرگ را نخورید و اگر بودجه محدودی دارید، به جای خرج کردنش در یک مسابقه اینستاگرامی، آن را در یک بازه طولانی خرج کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jx5q
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.