شهاب جوانمردی از اعضای کمیسیون تنظیم مقررات خارج شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو عضو صاحب نظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات  یعنی شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ و حسین میرزاپور، دستیار وزیر در امور راهبردی، با موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ترکیب اعضای این کمیسیون خارج شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عیسی زارع‌پور، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور پرهیز از تعارض احتمالی منافع اپراتورها با ماموریت‌های کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با درخواست حسین میرزاپور و شهاب جوانمردی برای خروج از عضویت در این کمیسیون موافقت کرد.

خرداد ماه سال جاری بود که اعضای جدید کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معرفی شدند. در آن زمان عیسی‌زارع‌‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس دانشگاه شریف؛ محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات؛ شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ؛ حسین میرزاپور، دستیار وزیر ارتباطات در امور راهبردی و بین‌الملل و حسین نعمتی، مدیرعامل سابق پست را به‌عنوان اعضای جدید کمیسیون سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی منصوب کرد. طبق این نفرات معرفی شده جای بخش خصوصی مانند گذشته در کمیسیون کمرنگ بود.

در واقع تنها یک نفر یعنی شهاب‌جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ از بخش خصوصی برای ارائه نظر بخش خصوصی در تصمیمات کمیسیون رگولاتوری انتخاب شد.

او جایگزین ناصرعلی سعادت، رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این کمیسیون شد. پیش از این سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام کرده بود که اگر دولت در بخش فناوری اطلاعات به‌دنبال پیشرفت و توسعه است باید از بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های خود بیشتر استفاده کند.

حالا با خروج شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ از این کمیسیون حضور بخش خصوصی در این کمیسیون کمرنگ‌تر از گذشته خواهد شد.

کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکی از نهادهای مهم تصمیم‌گیرنده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود که تصمیمات آن عموماً روی کار اپراتورهای فعال در بخش خصوصی و کسب‌وکارهای فعال در این بخش تأثیر‌گذار است. در واقع کمیسیون نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد.

از این رو بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات اعلام می‌کنند که در این کمیسیون باید بیشتر از یک عضو از بخش خصوصی برای مشارکت در تصمیمات سازمان تنظیم حضور داشته باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1wqi
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.