کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
پاسخگویی از طریق مراکز تلفنی برای شرکتها دشوار و پرهزینه است. این جایی است که هوش مصنوعی و فناوری صدا فرصتی را برای شرکتها فراهم کرده تا با غلبه بر چالشهای مقیاس و تعامل در مراکز تماس، ارتباط سازنده و رضایتبخشی را برای مشتریان فراهم کنند.
گوپتا یکی از بنیانگذاران اسکیت (skit) میگوید: «همهگیری کووید 19 منجر به افزایش بیسابقه حجم تماسها در کالسنترهای بانکی شد. چراکه مشتریان سعی کردند سبد سهام خود را در میان هرجومرج ناشی از سیاستگذاریهای جدید مسکن و بیثباتی مالی مدیریت کنند و این فرصتی را برای شرکتهایی مانند اسکیت فراهم کرد. مشتریان تمایل دارند که برای خدمات پشتیبانی با اپراتور زنده صحبت کنند و مشکلشان را حل کنند. تجربه نشان داده که تمایل مشتری به استفاده از اتوماسیونهای صوتی اندک است.»
شرکت اتوماسیون صوتی ساس با هوش مصنوعی مستقر در بنگالور، پلتفرمی مبتنی بر هوش مصنوعی VIVA را توسعه داد که شرکتها را قادر میسازد تا 90 درصد از تعداد اپراتورهای حضوری بکاهند. این شرکت با کمک فناوری درک زبان بیش از 16 زبان و 160 گویش را پوشش میدهد.
اسکیت اعلام کرد 23 میلیون دلار سری بی را بسته است تا رشد خود را در بازارهای داخلی و جهانی از جمله ایالات متحده و آسیای جنوب شرقی تسریع و پلتفرم اتوماسیون صدا را تقویت کند.
این شرکت در سال 2016 توسط دو بنیانگذار هندی، سورابا گوپتا و اکشای دشراج تأسیس شد. اسکیت از منابع مالی جدید برای فروش، بازاریابی، تحقیق و توسعه بیشتر برای تقویت راهحلهای شـــخــــصــــیشــــده و محصولات صوتی خود و همچنین گسترش جهانی آن اســـتــفــاده خواهد کرد.