کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
اگر صاحب کسبوکاری خُرد هستید و از کلابهاوس و قابلیتهایش چیزی نمیدانید، باید هرچه سریعتر آگاهی خود را در مورد این اپلیکیشن بالا ببرید. این برنامه با گذشت تنها یک سال پس از روانه شدن به بازار توانسته میلیونها نفر، همچون مارك زاكربرگ و ایلان ماسك را به خود جذب كند.
تصور كنید همزمان با ضبط یك پادكست به صورت زنده، میتوانید افرادی را برای شنیدن صحبتهایتان و گفتوگو در مورد آن دعوت كنید. این امكان كه سایر مخاطبان، تنها به واسطه دعوت اعضا، امكان عضویت و پیوستن به تالار گفتوگو را دارند، احتمال بروز مشكلاتِ غیرقابل پیشبینی را كاهش داده است.
تاکنون اینفلوئنسرها و كارآفرینهای زیادی محتاطانه به این شبكه اجتماعی وارد شدهاند، اما كسبوكارهای كوچك هنوز آن را جدی نگرفتهاند كه شاید به علت ناشناختگی و نو بودنِ این بستر باشد. پیشبینی میشود این برنامه بهزودی بسیار محبوب و فراگیر شود و صاحبان برندها و شركتهای بزرگ و كوچك برای تبلیغات و پیدا کردن شبکه اجتماعی به آن بپیوندند.
اما اگر از این شبکه اجتماعی استفاده میکنید، سعی کنید آن را بهدرستی مدیریت کنید. مثلا حداکثر زمان مناسب برای برگزاری یک جلسه، 60 تا 90 دقیقه است. در گفتوگوها بهتر است تمامی افراد فرصت و زمان برابر داشته باشند و از ایجاد یک فضای سلسلهمراتبی در مدیریت گفتوگوها جلوگیری کنید.
نیل پتل، متخصص شبکههای اجتماعی، معتقد است کسبوکارهای کوچک میتوانند از کلابهاوس برای توسعه برند شخصی خود، انجام تبلیغات، گرفتن بازخورد از مشتریان، ارائه فراخوان و پیدا کردن سرمایهگذار استفاده کنند و اگر این کار را بهدرستی انجام دهند، شاهد بهبود و تقویت کسبوکار خود خواهند بود.
به طور کلی این برنامه که میتواند به شما برای پیدا کردن مخاطب و برقراری پیوند مستحکم با آنها کمک کند، ارزش ارزیابی و یکبار امتحان کردن را دارد.