فرصتی برای 40 میلیون کارآفرین هندی

رشد سریع میشو، غول‌های فناوری را به سرمایه‌گذاری مشتاق کرده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته یک منبع آگاه، گوگل مذاکراتی را برای سرمایه‌گذاری بیش از 50 میلیون دلاری در استارتاپ تجارت اجتماعی هندی‌، «میشو» انجام داده که اخیرا 570 میلیون دلار در یک دور تأمین مالی به دست آورده است. این سازنده اندروید که از بالغ بر نیمی از استارتاپ‌ها در هند حمایت کرده است، هنوز در میشو سرمایه‌گذاری نکرده است. میشو که فیس‌بوک، بی‌کپیتال، سافت‌بانک، سکویا کپیتال ایندیا، وای‌کامبینیتور و الویشن‌کپیتال را از اولین سرمایه‌گذاران خود می‌داند، یک بازار سه‌جانبه را اداره می‌کند که تأمین‌کنندگان (تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان) و فروشندگان را با مشتریان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام مرتبط می‌کند.

فروشندگان، محصولات فهرست‌شده را از تأمین‌کنندگان می‌خرند و هنگام فروش به مشتریان، برای هر معامله پورسانت دریافت می‌کنند. حدود ۸۰ درصد از فروشندگان این پلتفرم زن هستند. این استارتاپ از ابتدا با هدف کمک به زنان برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود بدون نیاز به سرمایه، راه‌اندازی شد. ‌میشو که مانند بسیاری از شرکت‌های تجارت الکترونیک دیگر در سال گذشته به‌شدت تحت‌تأثیر همه‌گیری قرار گرفت، حالا به طور کامل بهبود یافته و در ماه‌های اخیر به اوج رشد خود دست یافته است.

رشد سریع اخیر میشو موضوع چندین بحث جدی در فلیپ کارت، بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک هند بوده است. بنیان‌گذار این استارتاپ، ویدیت آتری، در مصاحبه‌ای در ماه گذشته گفت تا آوریل سال جاری، ۱۳ میلیون کارآفرین و بیش از ۱۰۰ هزار تأمین‌کننده از میشو استفاده کرده‌اند. او افزود که این استارتاپ از آن زمان سه برابر رشد کرده است. تحلیلگران برنشتاین در ماه گذشته گفتند که انتظار می‌رود ارزش بازار تجارت اجتماعی تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

ارزش آن در سال گذشته از حدود یک میلیارد دلار به 5/1 میلیارد دلار افزایش یافته است. تجارت اجتماعی می‌تواند به توانمندسازی بیش از ۴۰ میلیون کارآفرین کوچک در سراسر هند بینجامد. امروزه ۸۵ درصد از فروشندگانی که از تجارت اجتماعی استفاده می‌کنند، خرده‌فروشان کوچک و آفلاین هستند که از کانال‌های اجتماعی برای دستیابی به فرصت‌های رشد جدید استفاده می‌کنند. گوگل که متعهد به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری دروان ایندیا طی چند سال آینده شده است، از استارتاپ‌های هندی گلنس و دیلی هانت نیز حمایت کرده است. یوتیوب در ماه جولای امسال، استارتاپ تجارت اجتماعی سیم‌سیم را خریداری کرد. در اوایل این ماه، این شرکت از اوپن، استارتاپ نئوبانکینگ مستقر در بنگلور حمایت کرد.

این مطلب با حمایت مالی تضمین‌چی تولید شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/yhzf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.