اسنپ‌تریپ: فروش بلیت‌ هواپیما غیرمجاز نبوده / خطا از سازمان هواپیمایی کشور است

مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ می‌گوید که علت نامه سازمان هواپیمایی کشوری به پلیس فتا تداخل در قوانین صنفی و سازمان‌های نظارتی بوده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه


روز ششم مهرماه سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به پلیس فتا خواهان مسدود کردن اپلیکیشن‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما شد. محتوای نامه از این قرار است که اپلیکیشن‌های «اسنپ‌تریپ»، «آپ»، «تاپ» و «روبیکا» به‌دلیل فروش غیرمجاز بلیت هواپیما باید مسدود شوند و نتیجه این مسدودسازی هم به سازمان مربوطه اعلام شود.

سحر شیشه‌گر، مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ طی گفت‌وگویی با کارنگ اعلام کرد دلیل این مسئله تداخل در قوانین صنفی و سازمان‌های نظارتی بوده و با تعاملی که این دو طرف باهم دارند، در حال رفع مشکل هستند و تا الان هم به نتایج خوبی رسیده‌اند. شیشه‌گر می‌گوید: «نکته اصلی از طرف ما این است که فعالیت اسنپ‌تریپ در زمینه فروش بلیت هواپیما کاملا به‌صورت قانونی صورت گرفته است. ما مجوزهای لازم را داریم و هیچ منع قانونی هم برای فعالیت وجود ندارد.»

مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ همچنین درباره استفاده از عبارت «فروش غیرمجاز بلیت» در نامه سازمان هواپیمایی کشوری بیان می‌کند: ««شرکت آرا جهان نوين گستر اطلس» تحت عنوان تجاری «اسنپ‌تریپ» با داشتن مالکیت شرکت خدمات زیارتی و مسافرتی هوایی و جهانگردی «دلیجان پرواز» طی این‌سال‌ها با مجوز بند الف فعالیت می‌کرده است. همچنین در کنار این مجوز رسمی و مالکیت صددرصدی یک آژانس هواپیمایی، درخواست خود را برای دریافت مجوز مستقل شرکت «آرا جهان نوین گستر» در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کرده و روند قانونی آن در جریان است و همانطور که گفته شد، تداخل در قوانین صنفی و سازمان‌های نظارتی دلیل اصلی این مسئله بوده است.»

شیشه‌گر در خصوص تبعاتی که این نامه برای شرکت‌های مذکور داشته و برخوردی که با این شرکت‌ها صورت گرفته است می‌‌گوید: «تاکنون هیچ‌ ابلاغیه رسمی مبنی بر وجود مشکل قانونی برای ما ارسال نشده و بر همین اساس، اسنپ‌تریپ همچنان در حال فعالیت است. در حال حاضر مشتریان اسنپ‌تریپ می‌توانند همچون گذشته از طریق تمام کانال‌های فروش ما از جمله «آپ» و «اسنپ» خرید کنند.»

مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ در پاسخ به این سوال خبرنگار کارنگ که واکنش شرکت‌ها از جمله اسنپ‌تریپ چه بوده است، می‌گوید: «اسنپ‌تریپ بعد از انتشار این خبر جوابیه‌ای را تنظیم و در اختیار رسانه‌ها قرار داد و با توجه به آنکه فعالیت ما قانونی و با داشتن مجوز است، برای رفع کامل این مسئله تلاش می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی به نظر مشترکی برسیم. در این راستا همکاران ما همچنان در حال گفت‌وگو و پیگیری با سازمان‌های مرتبط هستند.»

در ادامه، شیشه‌گر علت اصلی پیش آمدن اینگونه مسائل را وجود تداخل در قوانین صنفی و سازمان‌های نظارتی می‌داند و می‌گوید: «فعلا در حال تلاش برای رسیدن به یک نتیجه مشترک هستیم.»

سحر شیشه‌گر، مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ همچنین معتقد است پیگیری اینگونه مسائلی که برای کسب‌وکارها به‌وجود می‌آید بهتر است صنفی باشد. او می‌گوید: «ما معتقدیم با ظهور کسب‌و‌کارهای اینترنتی و شرکت‌های حوزه تکنولوژی، سازمان‌های نظارتی باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند و با مشارکت و همکاری بیشتر با کسب‌کارهای اینترنتی و نهادهای صنفی مسیر فعالیت و رشد و توسعه را تسهیل کنند.»

شرکت‌های دیگر هم با ارسال بیانیه‌ای از عملکرد خود دفاع‌ کرده‌اند و هیچگونه اتهام برای سویه‌‌های غیرمجاز یا غیرقانونی در فعالیت خود را نپذیرفتند. حال باید ببینیم ارگان‌های ناظر بر کسب‌وکارهای اینترنتی چه واکنشی نشان می‌دهند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/l3cb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.