کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

فساد در صدور کارت بازرگانی برچیده خواهد شد؟

رونمایی از سامانه هوشمند وزارت صمت

در مراسم رونمایی از حذف نقش عامل انسانی و هوشمندسازی فرایند صدور کارت بازرگانی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، به نحوه سازوکار این سامانه و همچنین نقشی که این فرایند در کاهش قاچاق و تسهیل صدور کارت بازرگانی در کمتر از یک ساعت دارد، اشاره شد.

سامانه فرایند صدور کارت بازرگانی شامل دو بخش اعتبارسنجی و رتبه‌بندی می‌شود که در بخش اعتبارسنجی شرایط آیین‌نامه‌ مقررات صادرات و واردات برای داشتن کارت بازرگانی افراد متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از اینکه متقاضی کارت بازرگانی را دریافت کرد، در گام بعدی وارد فرایند رتبه‌بندی خواهد شد که در این بخش حد اعتباری بازرگانان تعیین می‌شود.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با تأکید بر اینکه با رونمایی از صدور هوشمند کارت بازرگانی، فساد و آلودگی در رابطه با صدور کارت بازرگانی برای افرادی که صلاحیت لازم را ندارند، به صورت کامل مرتفع خواهد شد، گفت از این به بعد صدور و تمدید کارت بازرگانی منوط به پرداخت مالیات خواهد بود و کسی نمی‌تواند با تراکنش‌های مالی بالا و عدم پرداخت مالیات به فعالیت خود ادامه دهد.

به گفته او، برای اینکه یک پیرزن یا کودکی خردسال نتواند کارت بازرگانی دریافت کند، تلاش‌هایی صورت گرفت ولی به نتیجه‌ مطلوبی منتهی نشد؛ اما کاری که در حال حاضر انجام شد و به نوعی تکمیل کارهای قبلی بود، این اجازه را می‌دهد که با وضع ضوابط مشخصی از جمله عدم پرداخت مالیات، اجازه صدور کارت بازرگانی به فرد متقاضی داده نشود.

بنابراین این سامانه ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که با وضع قاعده‌‌ها و اجرای آن، بتوان روند دریافت کارت بازرگانی را تسهیل کرد، به‌گونه‌ای که فعالیت‌هایی در حوزه اولویت‌های حاکمیت هستند، بتوانند به‌سادگی فعالیت اقتصادی خود را انجام دهند و با موانع مواجه نباشند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wc5c
1 نظر
  1. فرهاد می گوید

    متاسفانه سازمان اینماد در عوض همکاری با شرکتهای اینترنتی خود به یک سیستم محدود کننده و اخاذ تبدیل شده است! این سیستم با ایجاد اختلال در درگاههای بانکی شرکتهای اینترنتی به بهانه های واهی همواره سبب اختلال در کسب و کارهای اینترنتی شده و در این راستا با مجبور ساختن آنان به استفاده از سیستمهای پرداخت یار از آنها اخاذی ,و پولشویی میکند…واقعا اینماد به یک نماد اختلال و اخاذ تبدیل شده است

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.