فعالان حوزه فناوری اطلاعات انتظار حمایت ندارند

نگرانی درباره سنگ‌اندازی‌ و تغییر آیین‌نامه‌ها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یادداشتی از محمد متشرعی، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران\ فعالان حوزه فناوری اطلاعات به‌عنوان پیشرانان توسعه انتظار حمایت ندارند، نیازمند آن هم نیستند، اما آنها مدام نگران سنگ‌اندازی‌های خواسته یا ناخواسته در حوزه قانون‌گذاری و تغییر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستند.

معتقدم حمایت یعنی بدون مشورت و اطلاع متولیان واقعی و متخصصان تصمیمی اتخاذ نشود. اما ما با مفهوم واقعی فناوری اطلاعات فاصله داریم، چون استراتژی توسعه زیرساخت‌هایمان نامشخص است. زمانی فناوری اطلاعات به معنای واقعی محقق می‌شود که به فرآوری اطلاعات منجر شود.

تعریف اولیه فناوری اطلاعات؛ جمع‌آوری، انتقال، ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات از طریق ابزارها و ماشین‌های الکترونیک است، اما از نگاه من، فناوری اطلاعات یکی از اصلی‌ترین لایه‌های زیربنایی بستر زندگی بشر امروزی است که بدون این لایه زیربنایی عملاً توسعه در همه ابعاد آن عقیم خواهد ماند. ظرفیت‌های ثروت‌آفرینی در حوزه فناوری اطلاعات در ایران به‌عنوان یک کشور پهناور با جمعیت نسبتاً زیاد و ضریب بالای نفوذ فناوری، بسیار بالاست.

این را خطاب به متخصصان مهاجر فناوری اطلاعات و آنهایی که قصد مهاجرت دارند، می‌گویم؛ در نگاه اول ممکن است درآمدهای دلاری کشورهای خارجی بیشتر باشد، اما در مجموع با توجه با کسر مالیات ‌بر درآمد، هزینه‌های زندگی و دوری از خانواده و مشقت‌های مهاجرت، اگر آنچنان که در آن کشورها می‌خواهند تلاش و کار کنند، در ایران بمانند و با همان کیفیت و سطح تلاش و کار کنند، به‌مراتب درآمد و رشد بیشتری در زندگی شخصی و کاری‌شان نصیب‌شان می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/k4iu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.