کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یکی از آخرین کسانی که اعلام کرده از این به بعد بیشتر روی دنیای کسبوکارهای رمزارزی وقت خواهد گذاشت، مدیرعامل سابق توییتر است. خبرسازیهای دورسی طی چند روز گذشته، محدود به کنارهگیری او از توییتر نشد. او اخیراً نام شرکت خود یعنی اسکوئر را به بلاک تغییر داده و به این ترتیب نشان داده که قرار است از این به بعد روی فناوریهای مدرنی نظیر بلاکچین تمرکز کند.
اعضای شرکت اسکوئر در اعلامیهای گفتهاند نام جدید از دهم دسامبر برای این شرکت رسمیت پیدا خواهد کرد. طبق این اعلامیه، نام جدید این شرکت، هم میتواند به رشد بیشتر آن کمک کند و هم فضایی برای توسعه آن فراهم آورد.
دورسی گفته: «بلاک نام جدیدی است، اما هدف ما برای بهبود اقتصادی، تغییر نکرده است. فرقی نمیکند چقدر رشد کنیم یا چه تغییراتی را از سر بگذرانیم؛ به هر حال روشهایی برای افزایش دسترسی مالی و اقتصادی فراهم میآوریم.»
تغییر نام شرکت اسکوئر به بلاک به مسائل زیادی بستگی دارد، اما مهمترین نکتهای که در اطلاعیه این شرکت هم آمده، این است که اعضای این شرکت تصمیم گرفتهاند بیش از پیش روی فناوری بلاکچین تمرکز داشته باشند، به همین خاطر نام این شرکت هم به شکلی تغییر کرده که مخاطبان از این تحول و مسیر جدید آگاه شوند.
خبر برندسازی مجدد اسکوئر و تغییر نام آن به بلاک در حالی منتشر میشود که همین چند هفته پیش، زاکربرگ هم اعلام کرد نام شرکت فیسبوک را به متا (Meta) تغییر داده است. به نظر میرسد با موجی از تغییرات برای ورود به عصر جدیدی از فناوریهای مدرن روبهرو هستیم.