کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شرکایی که به موفقیت رسیدند

درباره چند چهره کسب‌وکاری در صنعت کریپتو که داستان‌های بزرگی برای تعریف کردن دارند

صنعت رمزارزها در ۵ سال گذشته با یک جهش بزرگ روبه‌رو بوده است. اگرچه هیجان‌های بازار باعث شده تا در دو سال گذشته جمع زیادی به این بازار-صنعت وارد شوند اما آن‌ها که در سال‌های گذشته، بیشتر از نمودارهای بازار، درگیر ایده‌پردازی، راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای آینده‌دار یا سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های مستعد بوده‌اند این روزها در فهرست مردان و زنان ثروتمند این حوزه قرار گرفته‌اند.

چهره‌هایی که اکثرا جوان و زیر ۳۰ سال هستند و حالا در بازارهای رمزارزی شناخته‌شده‌اند، با یک آینده‌نگری بزرگ و البته تحمل ریسک‌های زیاد به این جایگاه رسیده‌اند. این فهرست نشان می‌دهد هنوز ابتدای راه این بازار بزرگ هستیم و باید منتظر نام‌ها و چهره‌های موفق زیادی در آینده نزدیک باشیم که در حوزه‌های مختلف کسب وکاری نام و نشان در می‌کنند.

در این گزارش کوتاه با چند شریک ثروتمند بازار رمزارزها و کسب‌وکارهای آن‌ها آشنا شوید.

پت دافی، 27ساله و الکس ویلسون، 28ساله
بنیان‌گذاران گیوینگ بلاک

الکس ویلسون و پت دافی گیوینگ، بلاک را در سال 2018 برای ایجاد صنعت جدید رمزارز بشردوستانه راه‌اندازی کردند. شرکت آنها، گیوینگ بلاک، جامع‌ترین راه‌حل جمع‌آوری سرمایه ارزهای دیجیتال را ایجاد کرده و به محصول پیشرو رمزارز بشردوستانه تبدیل شده است. بیش از 700 سازمان غیرانتفاعی از آن استفاده می‌کنند که مجموعاً بیش از 100 میلیون دلار کمک مالی به ارزهای دیجیتال جمع‌آوری کرده‌اند.

کارولین الیسون، 27ساله و سام ترابوکو، 29ساله
مدیران عامل آلامدا ریسرچ

در آگوست 2021، سام بنکمن فرید، مؤسس میلیاردر آلامدا، معامله‌گران را به مدیرعاملی ارتقا داد تا بتواند روی صرافی ارزهای دیجیتال FTX خود تمرکز کند. با شارژ کردن امتیازهای پایه روی حجم پنج میلیارد دلار در روز، شرکت تجاری حدود سه تا چهار میلیون دلار در روز درآمد دارد.

از طریق سرمایه‌گذاری این درآمد در پلتفرم‌های بلاکچین مانند یونی‌سوآپ و کامپوند که وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان را به هم متصل می‌کنند، آلامدا متناسب با دارایی سالانه 7 تا 50 درصد اضافی تولید می‌کند. الیسون قبل از گرفتن مدرک لیسانس ریاضیات از استنفورد و کار در خیابان جین، جایی که با بنکمن فرید ملاقات کرد، یک مقاله اقتصادی برای پدرش – استاد ام‌آی‌تی- نوشت که در آن قیمت حیوانات تاکسیدرمی را تجزیه‌وتحلیل می‌کرد.

ترابوکو بازیکن سابق اسکرابل است که در ام‌آی‌تی علوم کامپیوتر خوانده است.

مایکل ایپولیتو، 27ساله و جیسون یانوویتز، 27ساله
بنیان‌گذاران بلاک وردز

مایکل ایپولیتو و جیسون یانوویتز با این ایده که کریپتو به یک طبقه دارایی قانونی تبدیل می‌شود، بلاک وردز، یک سایت خبری برای سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال که آنها آن را «بلومبرگ برای کریپتو» می‌نامند، راه‌اندازی کردند. از زمان راه‌اندازی در سال 2018، آنها برای اجرای یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های پادکست رمزنگاری در جهان و همچنین کنفرانس‌های جهانی و یک خبرنامه روزانه دعوت شده‌اند.

آنها به‌تنهایی کل کسب‌وکار را راه‌اندازی کرده‌اند و امسال انتظار 10 میلیون دلار درآمد دارند.

مکس برانچ، 24 ساله و زک برانچ، 28 ساله
بنیان‌گذاران ریکور

برادران برانچ قصد دارند توکن غیرقابل معاوضه (NFT) آمازون را بسازند. آنها در حال ایجاد بازاری برای خرید، فروش و تجارت توکن غیرقابل معاوضه از برندهای معتبر، تیم‌های ورزشی، شخصیت‌های فیلم، کارتون‌ها و دیگر محتوای رسانه‌ای قدیمی و محبوب هستند. به کلکسیون‌های دیجیتال فکر کنید.

مکس 24ساله و زک 28ساله اخیراً با ViacomCBS همکاری کردند. آنها در یک دور عظیم به رهبری استیوی کوهن، میلیاردر سرمایه‌گذار، 50 میلیون دلار جمع‌آوری کردند تا ارزش بازار را به 333 میلیارد دلار برسانند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5g5e
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.