رسانه اقتصاد نوآوری ایران

قیمت بیت‌کوین در پایان 2022: 20 یا 80 هزار دلار؟

در یک نظرسنجی از 27 چهره کسب‌وکاری از
14 صرافی رمزارزی ایران بررسی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت‌کوین دماسنج واقعی بازار رمزارزهاست. این یک گزاره صد درصد درست نیست ولی فعلاً کارایی دارد. دلیل هم این است که با وجود اینکه هستند کسانی که اعتقاد دارند ممکن است در آینده‌ای نزدیک یا دور اثری از بیت‌کوین باقی نماند، اما کماکان بازار رمزارزها پابرجا باشد، بسیاری دیگر می‌گویند قیمت بیت‌کوین است که وضعیت واقعی بازار را نشان می‌دهد.

از این‌رو فعلاً هرکسی می‌خواهد پیش‌بینی‌ای درباره حال و روز و سمت‌وسوی این بازار داشته باشد، نیم‌نگاهی به وضعیت معاملات، ماینینگ و از همه مهم‌تر قیمت بیت‌کوین دارد. اما قیمت بیت‌کوین به کدام سمت می‌رود و اگر بخواهیم در بازه شش‌ماه باقی‌مانده از سال 2022 پیش‌بینی‌ای از آن داشته باشیم، چه باید بگوییم؟

درست دو هفته پیش بود که در مطلبی در «صفحه بازار نشریه رمزارز» با استناد به صحبت‌های مدیرعامل بایننس و برخی چهره‌های دیگر، یک بازه 7 تا 100 هزاردلاری از این پیش‌بینی‌ها را برای شما ارائه دادیم. حالا در این شماره به سراغ مدیران و بنیان‌گذاران و فعالان کسب‌وکارهای رمزارزی در ایران رفته‌ایم و پیش‌بینی آنها از قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2022 را پرسیده‌ایم.

اما قبل از اینکه این عدد و رقم‌ها را بخوانید، اول آن بخش از مطلب دو هفته پیش را برای شما بازنشر کرده‌ایم؛ با این تأکید خیلی جدی که همه این پیش‌بینی‌ها صرفاً تحلیل‌هایی است از یک بازار بسیار متغیر و پرریسک و احتمال اینکه هیچ‌کدام به تحقق نپیوندند، بسیار زیاد است. پس به یاد داشته باشید اینها به‌هیچ‌وجه توصیه مالی و سرمایه‌گذاری نیستند.

و البته فراموش نکنید که بازار رمزارزها یک بازار پرمخاطره مالی است که اگر بدون دانش و آگاهی لازم وارد آن شوید، ممکن است همه دارایی‌تان را به‌یکباره از دست بدهید!

اما پیش‌بینی کارشناسان خارجی از قیمت بیت‌کوین؛ بنیان‌گذار بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارزی دنیا، می‌گوید که این روزها در بازار رمزارزها شاهد خزان یا بهتر بگوییم زمستان رمزارزها هستیم که ممکن است تا سال ۲۰۲۶ هم طول بکشد! یک پیش‌بینی سخت از کسی که در سال‌های اخیر بیشترین سود را از این بازار کرده است و همین حالا هم دارد تندتند روی تیم‌های مستعد حوزه کریپتو یا وب 3 سرمایه‌گذاری می‌کند. اما در سمت دیگر هستند کسانی که می‌گویند زمستان فعلی رمزارزها اگرچه عمق زیادی دارد، ولی به احتمال زیاد زود هم سپری خواهد شد.

تأثیر شدید رکود در اقتصاد جهانی و تورم ناشی از جنگ اوکراین از یک سو و بالا رفتن نرخ بهره در اقتصاد آمریکا از سوی دیگر باعث شده تا بازار رمزارزها به‌شدت تحت تأثیر قرار بگیرد. عده‌ای حتی معتقدند که با موج تازه تورم آمریکا این بازار بیشتر هم سقوط خواهد کرد. هرچند برخی پیش‌بینی‌ها توسط مدیران ارشد مالی دنیا تأکید دارند که ممکن است بیت‌کوین تا ۷ هزار دلار هم سقوط کند، اما آنها با نگاهی خوش‌بینانه‌تر معتقدند که بعد از این سقوط و در پایان همین سال میلادی، بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری خواهد شد. مدیرعامل بایننس که می‌گوید فکر می‌کند بیت‌کوین 9 هزاردلاری را هم امسال خواهیم دید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/v0yp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.