لجستیک بهینه\گفت‌و‌گو با مهدی مساوات، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار روناد

مهدی مساوات می‌گوید با ارائه سرویس فول‌فیلمنت دیگر نیازی نیست کسب‌و‌کارها به فکر انبارداری، بسته‌بندی و ارسال کالا باشند

منیره شاه‌حسینی\ بسیاری از کسب‌و‌کارهای اینترنتی با مشکلات لجستیکی سر‌و‌کار دارند و معمولاً نمی‌خواهند درگیر هیچ قسمت از زنجیره لجستیکی شوند. آنها تمایل دارند همه فرایندهایی که بعد از تأمین تا لحظه تحویل کالا به مشتری انجام می‌شود، از طریق شرکت دیگری برای آنها اجرا شود. سرویس فول‌فیلمنت سعی دارد چنین خدماتی را به کسب‌و‌کارها ارائه دهد و آنها را از فکر انبارداری، بسته‌بندی و ارسال کالا رها کرده و اجازه دهد تمرکزشان روی روش‌های بازاریابی و فروش و توسعه کار باشد.

«روناد» شرکتی لجستیکی است که از رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی در جهان ایده گرفته و کسب‌و‌کار جدیدی بر مبنای فول‌فیلمنت راه‌اندازی کرده که بعد از گذشت کمتر از دو سال، حدود ۱۰۰ کسب‌و‌کار فروشگاهی و خانگی را تحت پوشش دارد. مهدی مساوات، مدیرعامل و هم بنیان‌گذار روناد، دلایل و انگیزه خود را از تأسیس شرکتی لجستیکی بر مبنای سرویس فول‌فیلمنت این‌گونه بیان می‌کند: «گزارش E marketer که درسال ۲۰۱۹ منتشر شد، میانگین جهانی سهم etail به retail را حدود ۱۰ درصد برآورد می‌کرد.

در عین حال پیشبینی‌ها از سهم بازار اینترنتی به کل بازار خرده‌فروشی نشان می‌داد تا سال ۲۰۲۵ این رقم به بیش از ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. بنابراین بررسی آمارهای جهانی برای ما بسیار معنادار بود. هر چند در ایران هنوز هم این رقم به ۱۰ درصد نرسیده، اما آمارهای غیرموثق در ایران نیز حاکی از آن است که سهم فروش اینترنتی از کل بازار خرده‌فروشی در ایران رو به رشد است.»

او می‌گوید بعد از آنکه فضا را برای رشد فروشگاه‌های اینترنتی مساعد دیده، ایده فول‌فیلمنت را در این کسب‌و‌کارها مورد بررسی قرار داده است. تا آن زمان کسی در ایران به سراغ این ایده نرفته بود و آنها از نمونه‌های خارجی الهام می‌گیرند و کسب‌و‌کاری مبتنی بر آن تأسیس می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.