رسانه اقتصاد نوآوری ایران

متمرکز بر ارائه سامانه‌های نرم‌افزاری لبه فناوری

گفت‌وگو با سعید بدره، مدیرعامل شرکت فناوری و راه‌حل‌های هوشمند سپهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت فناوری و راه‌حل‌های هوشمند سپهر سال 1394 تأسیس شد. این شرکت به‌عنوان بازوی اجرایی بانک صادرات در زمینه تولید و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و توسعه نرم‌افزارهای تحت وب فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر ارائه API به بانک صادرات، در حوزه‌های فین‌تک، رگ‌تک، اینشورتک و ولث‌تک نیز مشاوره می‌دهد.

به گفته سعید بدره، مدیرعامل شرکت هوشمند سپهر، این شرکت در زمینه ارائه سامانه‌های نرم‌افزاری لبه فناوری فعال بوده و تمرکزش بر اپلیکیشن‌های موبایلی است. او اپلیکیشن موبایلی صاپ، بولتن خبری بانک صادرات ایران، سپهریار و CRM را به‌عنوان محصولات شرکت هوشمند سپهر معرفی می‌کند و می‌گوید به‌روزرسانی و بهینه‌سازی این سرویس‌ها از جمله برنامه‌های مهم هوشمند سپهر است.


خدمات هوشمند سپهر


به گفته بدره، اپلیکیشن صاپ یکی از فراگیرترین محصولات شرکت هوشمند سپهر است که اکنون حدود دو میلیون کاربر و تعداد بیشتری نصب فعال دارد. این اپلیکیشن که هفتم اسفند ۱۳۹۷ توسط بانک صادرات معرفی شده، خدماتی مانند کارت‌به‌کارت، اعلام موجودی، خرید بیمه، پرداخت قبض، گردش حساب، خرید شارژ، بسته اینترنت، نیکوکاری و… را ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از محصولات شرکت، سامانه جامع بازاریابی بانک صادرات ایران است که با نام CRM شناخته می‌شود. این سامانه با تحلیل رفتار مالی مشتریان، آنها را با حدود 32 شاخص در گروه‌های مختلف طبقه‌بندی می‌کند که هنگام برگزاری کمپین‌ها یا پرستاری از مشتریان به کمک بانک می‌آید.

به گفته بدره، این سامانه پس از جمع‌آوری داده‌های مربوط به کمپین‌ها و تحلیل داده‌های ترکیبی آنها با داده‌های مالی مشتریان، گزارش‌های ویژه‌ای در اختیار اداره کل بازاریابی و مدیران بانک قرار می‌دهد.

محصول دیگر شرکت سپهر هوشمند، مختص شرکت‌ها و مربوط به حوزه بانکداری شرکتی است. این محصول «سپهریار» نام دارد. بدره با اشاره به کارکرد سپهریار گفت: «شرکت‌ها نیازهای متفاوت و به ‌تبع آن درخواست‌های متفاوتی از بانک دارند. شرکت هوشمند سپهر با ارائه محصول سپهریار، خدمات مورد نیاز یک شرکت را تأمین می‌کند. ارائه گزارش‌های ویژه در صنایع مختلف از جمله خدمات این سیستم است.»

او با اشاره به بخشی از نیازهای شرکت توضیح داد: «به‌عنوان مثال شرکتی که می‌خواهد حقوق‌ کارمندانش را در بانک صادرات پرداخت کند و نیازمند پنلی مشتمل بر فهرست دریافتی و واریزی، گردش پول و… است، می‌تواند از این محصول استفاده کند.» به گفته بدره، این سیستم، قدیمی است و شرکت هوشمند وظیفه نگهداری از آن را بر عهده گرفته و برای بهبود آن تلاش می‌کند.

بولتن خبری بانک صادرات محصول دیگر شرکت است، بدره درباره این محصول گفت: «در این محصول اخبار بانک، مجله‌‌های هلدینگ صاد و بانک به‌صورت الکترونیکی در اختیار تمام همکاران بانک صادرات قرار می‌گیرد.»


یکپارچه‌شدن اپلیکیشن‌های بانک صادرات


سعید بدره، مدیرعامل هوشمند سپهر معتقد است شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند چشم‌اندازهای بلندمدت داشته باشند؛ چراکه برنامه‌های بلندمدت در ایران جوابگو نیست. او می‌گوید سپهر هوشمند با درک این موضوع بر فعالیت‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت تمرکز کرده و نگهداری و بهینه‌سازی سرویس‌های شرکت هوشمند سپهر چشم‌انداز کوتاه‌مدت شرکت است. سپهر هوشمند قصد دارد سیستم‌هایش را به‌روز و پایدار نگه دارد و امنیت و عملکرد آنها را بهبود بخشد.

بدره با تأکید بر اهمیت پاسخگویی به تمام نیازهای مشتریان ادامه داد: «هوشمند سپهر قصد دارد با دانش داخلی تمام خدمات اپلیکیشن‌های متعدد بانک صادرات؛ همراه‌کارت، صاپ، پاس، اپلیکیشن خوارزمی و… را در یک اپلیکیشن و به‌صورت یکپارچه ارائه دهد.»

او در پایان بیان کرد: «معمولاً بانک‌ها برای پیاده‌سازی و ارائه محصولات جدید با بوروکراسی و مسائل قدیمی‌ مواجه می‌شوند؛ اما این اپلیکیشن یکپارچه (در قالب نئوبانک) قرار است کاربری راحتی داشته باشد و سرویس‌های دلخواه بانک را سریع و در زمان مناسب ارائه دهد و خلأهای بانک صادرات را از بین ببرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hcby
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.