کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
ژین تور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ با تولید پادکستهای روایی باهدف معرفی مناطق گردشگری ایران و انتقال حس و حال این مناطق آغاز کرد. در سال ۱۴۰۱، پس از بررسی دغدغههای فعالان محلی در بازار گردشگری مانند مجریان تورهای گروهی و لیدرهای محلی، و شناسایی پتانسیلهای این بازار، فرایند توسعه محصول برای پاسخگویی به نیازهای بازار آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ژین تور، با وجود محدودیت منابع، طراحی و توسعه محصول تا تابستان ۱۴۰۲ ادامه یافت و پلتفرم ژین تور با ارائه سرویس مارکتپلیس برای مجریان تورهای گروهی فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا، تمرکز این پلتفرم بر ایجاد تجربه موفق برای مجریان تور و تکمیل ظرفیت برنامههای طراحیشده بود.
در ادامه، با افزایش تنوع تورها و همکاری با مجریان مختلف از جمله آژانسهای دالاهو، آرند تور، امروز کجا بریم و…، تلاش شد تجربهای مطلوب برای کاربران فراهم شود و با همکاری با پلتفرمهای پرداخت اقساطی و اعتباری، فرایند پرداخت برای کاربران تسهیل شود.
مینا صاحبی، مدیرعامل پلتفرم گردشگری ژین تور با اشاره به رویکرد این محصول گفت: «ژین تور با رویکردی مبتنی بر سرمایهگذاری و توسعه بسترهایی که تجربه و درآمد خدماتدهندگان گردشگری را بهبود میبخشند و امکان مقیاسپذیری دارند، در حال حاضر خدمات خود را به بیش از ۵۰ هزار کاربر و ۳۰ مجری فعال در ماه ارائه میکند. این پلتفرم اکنون برای توسعه و گسترش بازار تورهای گروهی، آماده جذب سرمایهگذاری است و از مجموعههای سرمایهگذار یا هلدینگهایی که خدمات گردشگری را جهت تکمیل چرخه ارزش خود در برنامه دارند، دعوت به مذاکره میکند. ژین تور در این مرحله باهدف توسعه زیرساختهای خود و توسعه مدل کسبوکار و مارکتینگ به دنبال جذب منابع مالی در قالب سرمایهگذار است تا بتواند فعالیت خود را گسترش دهد.»