رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مرز شکننده ۴۰ هزار دلار

سقوط یا صعود؛ حرکت بیت‌کوین به کدام سمت است؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رفتار قیمتی بیت‌کوین در اواخر هفته گذشته نشان می‌دهد هنوز برای پیش‌بینی حرکت‌های بلندمدت بیت‌کوین کمی زود است. قیمت بیت‌کوین پس از مدت‌ها مجدداً به زیر سطح ۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد. اکنون قیمت به بالای این سطح بازگشته، اما هنوز نمی‌توان درباره حرکت بعدی بیت‌کوین بااطمینان صحبت کرد.

به گزارش کوین‌دسک و به نقل از ارز دیجیتال، بازار بیت‌کوین همچنان درگیر روند نزولی کوتاه‌مدتی است که از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) آغاز شد و در حال حاضر قیمت آن حدود ۴۰ درصد با اوج تاریخی ۶۹,۰۰۰ دلاری فاصله دارد. بیت‌کوین هم‌اکنون در نزدیکی سطح ۴۰,۰۰۰ دلار در نوسان است و قدرتمندترین حمایتی که در مسیر قیمت قرار دارد، سطح ۳۰,۰۰۰ دلار است که در جریان سال ۲۰۲۱ به‌عنوان کف قیمتی عمل کرد.

وضعیت شاخص‌های مومنتوم همچنان منفی باقی مانده که می‌تواند نشانه‌ای برای ثبات فشار فروش در یک ماه گذشته باشد. علاوه بر این، بیت‌کوین در روزهای اخیر موفق نشد از مقاومت میانگین متحرک ۴۰ هفته‌ای در ۴۵,۷۲۴ دلار عبور کند که نشان می‌دهد بازار در دست فروشندگان است.

در نمای یک‌هفته‌ای بازار، شاخص قدرت نسبی (RSI) همچنان در حال بالا آمدن از سطح اشباع فروشی است که پیش‌تر در مارس ۲۰۲۰ (اسفند 13۹۸) شاهد آن بودیم. تا زمانی که حمایت ۳۰,۰۰۰ دلاری از دست نرفته باشد، وضعیت کنونی شاخص قدرت نسبی می‌تواند خریداران کوتاه‌مدت بازار را فعال نگه دارد.

از سوی دیگر، اگر در ادامه حمایت ناحیه بین ۲۸,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار شکسته شود، قیمت بیت‌کوین ممکن است سقوط عمیق‌تری را تجربه کند؛ درست مانند سال ۲۰۱۸ که قیمت با کاهشی چشم‌گیر از اوج تاریخی آن زمان ۸۰ درصد فاصله گرفت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8ruy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.