کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بعد از اعلام مرکز توسعه فرهنگ و هنر در خصوص لزوم دریافت مجوز طاقچه اتفاق افتاد / وب‌سایت و ا‌پلیکیشن طاقچه از دسترس خارج شد

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرده که تمام سکوهای ارائه‌دهنده کتاب آنلاین و محصولات فرهنگی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کنند. حالا پس از انتشار این اطلاعیه به نظر می‌رسد سایت طاقچه نیز از دسترس خارج شد تا ادامه فعالیت این پلتفرم در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

این در حالی است که اطلاعیه مرکز توسعه فرهنگ و هنر ادامه فعالیت پلتفرم کتاب آنلاین طاقچه را منوط به دریافت مجوز از این مرکز کرده بود، در حال حاضر وب‌سایت و اپلیکیشن طاقچه بعد از این اطلاعیه از دسترس خارج شده است.

این اطلاعیه در شرایطی ادامه فعالیت طاقچه را منوط به دریافت مجوز از این نهاد می‌کند که حدود 10 سال از فعالیت این پلتفرم می‌گذرد و تاکنون برای دریافت این مجوز اطلاع‌رسانی نشده بود. وب‌سایت طاقچه بعد از این اطلاعیه از دسترس خارج شد.

پلتفرم آنلاین طاقچه بعد از انتشار تعدادی عکس از کارمندان این پلتفرم در فضای مجازی دچار آسیب‌های بسیاری شد. ازجمله اینکه خبرگزاری فارس و میزان خواستار برخورد قانونی با این پلتفرم شدند. همچنین تعدادی از ناشران در پی این اتفاق همکاری خود را با طاقچه قطع کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، پیرو ماده 2 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند، همه سکوهای ارائه‌دهنده محتواهای فرهنگی مکلف به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

بنابراین گزارش با توجه به اینکه سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال طاقچه تاکنون اقدام به دریافت مجوزهای قانونی از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی این وزارتخانه نکرده است، وفق ماده 2 آیین‌نامه «ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال» این سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال مکلف است نسبت به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند.

همچنین ماده 2 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌‌کنند بر دریافت مجوزهای لازم فعالیت از بخش‌های مرتبط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط کلیه سکوهای ارائه‌دهنده محتوای فرهنگی تأکید دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gf88
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.