رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مرکز نوآوری رسانه همشهری افتتاح شد

نوآوری برای رسانه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرکز نوآوری رسانه همشهری با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران رسما آغاز به کار کرد.

طرح تحول دیجیتال
به گفته ابوالحسن ریاضی، مدیرعامل مؤسسه همشهری، این مرکز نوآوری در راستای نیازسنجی‌ای که از سال 98 با عنوان طرح تحول دیجیتال در نظر داشته‌اند، راه‌اندازی شده است. طرحی که با بازنگری در بخش آنلاین مؤسسه همشهری توانسته میزان بازدید مخاطبان از این سایت را از 200 هزار بازدید در روز به یک میلیون و 500 هزار بازدید برساند.

ریاضی در مراسم افتتاحیه درباره این مرکز گفت: «تمرکز این مرکز فقط روی حوزه رسانه خواهد بود. ما در هشت حوزه اصلی مسائل مرتبط با روزنامه‌های کاغذی را احصا کردیم و از میان آن‌ها مواردی که قابلیت تبدیل به پروژه دارند، اولویت‌بندی شده‌اند.

ابوالحسن ریاضی، مدیرعامل مؤسسه همشهری

در حوزه‌ای که ما فعالیت می‌کنیم، سرعت تحولات زیاد است و اگر امکان پیش‌بینی سال آینده را نداشته باشیم، ممکن است نتوانیم خود را با تغییرات همراه کنیم. بنابراین رسانه همشهری سعی دارد ترکیبی از متخصصان حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی، فنی و مهندسی و هنر را در مرکز نوآوری کنار هم قرار دهد تا بتواند از عهده حل مسائل مختلف برآید.»

همشهری نوآور بود
همچنین پیروز حناچی نیز با نوآور خواندن روزنامه همشهری در سال‌های ابتدایی فعالیتش، گفت: «همشهری اولین روزنامه‌ای بود که جرئت کرد رنگی چاپ شود و قطع خود را از قطع سنتی تغییر دهد. این نوآوری در ذات همشهری وجود دارد. اکنون با توسعه فناوری تقریبا تمام روزنامه‌ها دچار چالش‌های جدی شده‌اند.» وی افزود: ‌«خوشبختانه مؤسسه همشهری انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های بالایی دارد؛ نمونه‌اش همشهری آنلاین که مخاطبان زیادی دارد.»

فعلا 10 استارتاپ مستقر داریم
مرکز نوآوری رسانه همشهری که در اصل با همکاری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری آن تأسیس شده است، در آغاز راه قرار دارد. الهام میناوند، مدیر اجرایی این مرکز، به «کارنگ» می‌گوید: «در حال حاضر شتابدهنده‌ای متعلق به دانشگاه تهران به نام دنیای پردازش ابری مجموعه‌ای از استارتاپ‌های مختلف مرتبط با حوزه رسانه را در این مرکز مستقر کرده تا عملیات شتابدهی آن‌ها انجام شود.»

میناوند در پاسخ به اینکه هم‌اکنون چند تیم استارتاپی در مجموعه هستند و این مرکز قابلیت افزودن چند تیم دیگر را دارد، می‌افزاید: «در حال حاضر تحت نظارت شتابدهنده‌ای که گفتم، 10 استارتاپ در حال فعالیتند. اما مجموعه این ظرفیت را دارد که 10، 15 تیم دیگر را نیز در خود جای دهد.»

شناسایی و جذب تیم‌های جدید از طریق استارتاپ‌ویکند
مرکز توسعه نوآوری رسانه همشهری در فضایی به مساحت ۱۷۵۰ متر، در خیابان انقلاب اسلامی، روبه‌روی درب اصلی دانشگاه تهران واقع شده و قرار است اهداف متنوعی از جمله برگزاری استارتاپ ویکندهای حوزه رسانه و تشکیل اتاق فکر رسانه، برگزاری جشنواره‌های فناوری و نوآوری رسانه، برگزاری دوره‌های شتابدهی حوزه رسانه و ایجاد مدرسه نوآوری رسانه و ارائه راهکار و حل مشکلات مؤسسه همشهری را دنبال کند.

میناوند درباره فراخوان‌ها و مراحل جذب تیم در مرکز نوآوری همشهری می‌گوید: «فعلا در حال برنامه‌ریزی هستیم. می‌خواهیم فاکتورهای مشخصی را برای پذیرش تیم‌ها قرار دهیم و به‌زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد. در قدم اول با همکاری دانشگاه تهران، استارتاپ‌ویکندی برگزار خواهیم کرد که در آن به شناسایی تیم‌های جدید مرتبط بپردازیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/i59c
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.