کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مزایا و معایب روابط مستحکم

نان موفق زیرکانه شبکه‌سازی می‌کنند

داده‌های محققان نشان می‌دهد که روابط زنان، مخصوصا با همسالان خود، از روابط مردان محکم‌تر، قوی‌تر و طولانی‌مدت‌تر است و با گذشت زمان استحکام بیشتری نیز می‌یابد. این امر گاهی مثبت است، مثل وقتی که در تماس با یک دوست قدیمی یک فرصت جدید یا چشم‌اندازی نو در اشتغال یا کسب‌وکار شما ایجاد می‌شود.

اما اگر در سازمانی پویا کار می‌کنید که نیازها و افراد شاغل در آن زیاد تغییر می‌کند، این موضوع می‌تواند بر عملکرد و رشد شما تأثیر منفی بگذارد. زنان موفق در شبکه‌سازی روان‌تر عمل می‌کنند و وقتی در رده‌های بالا قرار می‌گیرند، می‌دانند چه موقع باید ارتباطات قدیمی را به نفع روابط جدید قطع کنند.

این نوع ارتباط مزایای زیادی برای زنان دارد:
نفوذ: دسترسی به کسانی که افکار را رهبری می‌کنند.
توسعه: پر کردن شکاف مهارتی برای جذب مهارت‌های مکمل.
نوآوری: جست‌و‌جو و دسترسی به بینش‌های جدید.
روش‌های بهینه: کشف شیوه‌های بهینه برای اجرای کارها به وسیله افراد کارا.
اگرچه ممکن است بسیاری از زنان این کار را نادرست بدانند، اما مردان به صورت معمول این کار را انجام می‌دهند و این امر را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند.

زنان باید چه کنند؟ زنان باید روابط کاری و دوستانه خود را به شکلی جدا تعریف کنند. صد البته که زنان باید دوستان قدیمی و مشاوران باسابقه خود را حفظ کنند، ولی لازم است به طور پیوسته شبکه آشنایان را به نفع پیشرفت کاری و توسعه خود گسترش دهند.

سازمان‌ها باید چه کنند؟ سازمان‌ها می‌توانند با سنجیدن شبکه‌های جدیدی که زنان در شروع و طول پروژه‌ها ساخته‌اند و تأثیر دادن آن در ارزیابی عملکرد کارکنان، به توسعه شبکه‌سازی‌های مؤثر کمک کنند. حضور همکاران زن در رویدادها و جلسات می‌تواند به این امر کمک کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pgu3
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.