کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کارآفرینی، ابتکار، خلق کسبوکار، ارزشآفرینی و ثروتسازی محصول نشستن و خیالپردازی نیست. باید تن به توفان سپرد و پا در میدان گذاشت تا رخسار کامیابی نمایان شود. اما هیچ تلاشی بیدانش و آگاهی به سرانجام چشمگیر نخواهد رسید.
آموختن و اندیشیدن کمک میکند گامهایی استوار در راههای درست برداریم. آموزش درست را باید از آموزگار خوب فراگرفت؛ آموزگاری که سرد و گرم چشیده و دانش خود را در فراز و نشیب روزگار آخته و جایگاه استادی یافته.
آنهایی که امروز در بین علاقهمندان به کسبوکار به نام منتور معرفی میشوند، از دیرباز در زندگی مردم حضور داشتهاند. رابطه استاد و شاگرد همانگونه که تا همین چند دهه پیش بهراحتی در پیرامون خود میدیدیم، همان چیزی است که برای پایهگذاری یا ادامه کسبوکار خود به آن نیاز داریم.
این نقش را از گذشتههای دور افراد در هر رشته و گروهی به عنوان استاد بر عهده داشتند، گرچه کمتر کسی بیآنکه درس استاد دیده باشد، ادعای کاربلدی داشت؛ همچنان که هر نورسیدهای داعیه استادی سر نمیداد. هر تازهرسیده استاد ندیده و سختی نکشیده و ناکامی نچشیده را در جایگاه استادی نمینشانند.
ما چو دادیم دل و دیده به توفان بلا
گو بیا سیل غم و خانه ز بنیاد ببر
سعی نابرده در این راه به جایی نرسی
مزد اگر میطلبی طاعت استاد ببر