رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مطمئنید می‌خواهید تنها باشید؟

وای‌کامبینیتور پلتفرمی برای یافتن شرکای
بنیان‌گذار طراحی کرده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

راه‌اندازی یک استارتاپ سخت است، مخصوصا وقتی تلاش می‌کنید خودتان به‌تنهایی یک استارتاپ راه بیندازید. در واقع از بین ۱۰۰ شرکت برتری که تاکنون از خدمات شتابدهنده و سرمایه‌گذاری وای‌کامبینیتور در سیلیکون‌ولی استفاده کرده‌اند، تنها چهار شرکت دارای بنیان‌گذاران انفرادی بودند.

یافتن شریک جدید کار ساده‌ای نیست، مخصوصا در منطقه‌ای که کارآفرینان و تکنسین‌ها حضور ندارند. این مشکلی بسیار ناامیدکننده برای بنیان‌گذاری است که برای تحقق چشم‌انداز خود به دنبال یک بنیان‌گذار با سابقه فنی می‌گردد.
کایل کوربیت، مدیر مدرسه استارتاپ وای‌سی می‌گوید: «ما متوجه شدیم این مشکلی است که بسیاری از بنیان‌گذاران با آن روبه‌رو هستند، به‌ویژه در سطح بین‌المللی. اگر به استنفورد بروید یا در سانفرانسیسکو زندگی کنید، جایی که شبکه قوی‌تری وجود دارد و یافتن افراد آسان‌تر است، مشکل کمتری خواهید داشت.

اما جامعه ما سراسر جهان است. ما در ۱۹۰ کشور بنیان‌گذار استارتاپ داریم. وای‌سی در تلاش است از طریق راه‌اندازی مدرسه جدید خود به نام «کوفاندر مچینگ» پیدا کردن هم‌بنیان‌گذاران را با پیشنهادهای جدید و رایگان آسان کند. رایگان بودن این خدمت مهم است؛ بسیاری از شرکت‌های دیگر سعی کرده‌اند به شرط هزینه کردن چیزی مشابه ارائه دهند. کاترین لی، مهندس شاغل در وای‌کامبینیتور و بنیان‌گذار کوفاندر مچینگ، توضیح داده که این نوع خدمات زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که انگیزه آن سود مالی نباشد. وی افزود: «هر شرکتی که تلاش می‌کند از این خدمت درآمد کسب کند، همخوانی خوبی با هدف ندارد. مأموریت اصلی مدرسه ما این است که کارآفرینی رایگان و در دسترس همگان باشد، پس منطقی است که بتوانیم منابعی را برای بها دادن و پیگیری موفقیت شرکت‌های در حال ساخت مصرف کنیم.

ما در تلاش برای کسب درآمد از کاربران فعال نیستیم و تبلیغاتی نمی‌فروشیم. ما حتی نمی‌خواهیم شما در پلتفرم ما بمانید. می‌خواهیم شما شریک بنیان‌گذار مناسب را پیدا کنید و وارد مرحله بعدی کسب‌و‌کار خود شوید.»بنیان‌گذاران می‌توانند گزینه‌هایی را پر کنند که شامل مکان، مهارت‌ها، علایق و ویژگی‌هایی است که به دنبال آن در بنیان‌گذاران دیگر هستند. کوفاندر مچینگ افرادی را به آن‌ها نشان می‌دهد که ممکن است مطابقت خوبی با خواسته آن‌ها داشته باشند. اگر گزینه‌ای را بپسندند، می‌توانند یک پیام شخصی و دعوت‌نامه برای برقراری رابطه ارسال کنند. وای‌سی یک فرم نظرسنجی برای بررسی بیشتر مناسب بودن آن گزینه برایشان ارسال می‌کند.

اگر مورد تأیید بود، از آن‌ها خواسته می‌شود تا با هم کار کنند. کوفاندر مچینگ همچنین یک الگوی توافق‌نامه برای کمک به ایجاد دستورالعمل‌های مورد نیاز بنیان‌گذاران جدید ارائه می‌دهد. این سرویس در ابتدا در جامعه مدرسه استارتاپ آزمایش شد. در این مدت ۴۵۰۰ نفر از این خدمات برای پیدا کردن بیش از نُه هزار بنیان‌گذار بالقوه استفاده کردند. اکنون استفاده از این ابزار برای عموم آزاد است. برای کاهش افرادی که از آن برای مقاصدی غیر از یافتن بنیان‌گذاران (فروش اقلام، کلاهبرداری و غیره) استفاده می‌کنند، وای‌سی برنامه را بررسی می‌کند تا مطمئن شود کاربران در واقع کارآفرین هستند. لی گفته است: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که در جامعه اعتماد ایجاد می‌کنیم. بنابراین ما به کسانی که در این پلتفرم برای فروش، مشاوره یا حتی تلاش برای استخدام درخواست راهنمایی می‌دهند اجازه دسترسی نخواهیم داد. واقعا می‌خواهیم مطمئن شویم همه کسانی که در اینجا ملاقات می‌کنید، به دنبال یک مؤسس هستند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/t1u0
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.