معافیت بیمه‌ای دانش‌بنیان‌ها آنلاین شد

معاونت علمی زنجیره خدمات خود را غیرحضوری می‌کند؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد فرایندهای معافیت بیمه‌ای شرکت‌ها به صورت آنلاین عرضه می‌شود. بر اساس قانون شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی باید حق بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کنند.

درباره شرکت‌های دانش‌بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان تأمین اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده که بر پایه آن، قراردادهای دانش‌بنیان از پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها معاف هستند.

این معافیت بار مالی هزینه‌های قراردادهای مختلف کاری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان کاهش داده و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد یکی از سه خدمت اصلی معاونت علمی و فناوری که فعالان زیست‌بوم نوآور از آن استقبال کرده‌اند، مربوط به همین معافیت‌های بیمه‌ای است.

متقاضیان استفاده از این معافیت باید از معاونت علمی تأییدیه بگیرند و صدور این تأییدیه‌ها نیز تا پیش از این با مراجعه حضوری ممکن بود. معاونت علمی و فناوری مدتی است خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌کند و خدمات مربوط به معافیت‌های بیمه‌ای نیز آنلاین شده است.

کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در سامانه reg.daneshbonyan.ir و در صفحه کاربری خود به تصویر نامه‌ها دسترسی داشته باشند. بررسی اصالت نامه‌های معافیت نیز از طریق اسکن بارکد دوبعدی درج‌شده در پایین هر نامه و تطابق با سرنشانی اینترنتی pub.daneshbonyan.ir/verify/ssi قابل انجام است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jq20
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.