معافیت دانش‌بنیان‌ها از پرداخت عوارض شهری

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران، یک تبصره جداگانه به موضوع حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوآور اختصاص یافته و شهرداری موظف شده است استقرار و شروع فعالیت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوآور در اماکن شهری منتخب و ساختمان‌های محدوده پیرامونی شهر را تسهیل کند.

بر اساس تبصره ۲۸ لایحه بودجه شهرداری تهران، عرضه خدمات مختلف شهرداری نظیر مجوز محل کار از یک پنجره واحد خدمات شهرداری از جمله این تسهیلات هستند که کسب درآمد از این خدمات نیز با عقد قرارداد تأمین انواع خدمات شهری ممکن است. معافیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، بر اساس سال فعالیت و درآمد آنها تغییر می‌کند و شرکت‌های تازه‌تأسیس که کمتر از ۱۰ نفر نیروی کار دارند، در دو سال اول فعالیت خود یا دستیابی به درآمد سالانه ۵۰۰ میلیون تومان از پرداخت هزینه بابت خدمات شهری معاف هستند.

در ادامه، شرکت‌های با درآمد بین پنج تا ۱۰ میلیارد ریال، یک درصد از کل درآمد خود را برای هزینه خدمات شهری پرداخت می‌کنند و شرکت‌های با درآمد بیش از ۱۰ میلیارد ریال 5/1 درصد از درآمدشان را صرف هزینه خدمات شهری خواهند کرد. لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران به شورای شهر ارائه شده و در دست بررسی و تصویب است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1uv0
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.