کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در بازدید از غرفه هلدینگ دکا در هشتمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته اعلام کرد که ارزش صنعت حملونقل و لجستیک خردهفروشی در کاهش قیمت تمامشده کالاها و خدمات برای مردم است.
به گزارش روابط عمومی هلدینگ دکا، محمد احمدی با اشاره به حضور هلدینگ دکا در این نمایشگاه اظهار کرد: «اینکه ما بتوانیم جایگاه و نقش صنعت لجستیک در نظام اقتصاد کشور را بهتر و بیشتر مشخص کرده و به یک زبان و استاندارد مشترک برای بهینهسازی این صنعت دست یابیم از طریق نمایشگاهها و برگزاری رویدادهای تخصصی امکانپذیر است.»
او ادامه داد: «بازیگران این حوزه باید بتوانند با دانش تخصصی به یکدیگر کمک کنند تا بهرهوری در فعالیتها اتفاق بیفتد. توسعه حملونقل و لجستیک، در نظام اقتصاد کشور بهرهوری ایجاد میکند، به همین دلیل در فرایندهای تغییر و توسعه اقتصاد نیازمند استانداردهای مشترک برای رسیدن به زبان مشترک بین فعالان این حوزه هستیم. از این رو به نظر میرسد برگزاری رویدادها و نمایشگاهها در این حوزه باید بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»
محمد احمدی تأکید کرد: «شرکت ملی پست به واسطه نقش و جایگاهی که دارد، به شدت علاقمند است وظیفه بالادستی خود در راهبری برای توسعه این صنعت را ایفا کند. در این زمینه، به دنبال تقویت مفهوم «ترابردپذیری خدمات» بین اپراتورهای رسمی کشور هستیم. برند دکاپست از هلدینگ دکا قرابت زیادی با انتظارات ما دارد و این زبان مشترک بین ما وجود دارد. آنچه در غرفه دکا در این نمایشگاه دیدم، نویدبخش توسعه فعالیتها و خدمت بهتر به مردم خواهد بود و دکاپست در این زمینه از خلاقیت و ظرفیت خوبی برخوردار است.»
معاون وزیر ارتباطات افزود: «توسعه مفهوم ترابردپذیری خدمات بین اپراتورهای رسمی از طریق تفاهمنامه با شرکتهایی مانند دکاپست اتفاق میافتد و کمک میکند جایگاه و اثرگذاری مشخصی برای شکلدهی مؤثر به یک رابطه سهطرف بُرد که در آن مصرفکننده نهایی و مشتری سود ببرند، داشته باشیم. ما برای تأثیرگذاری حرفهایتر و جدیتر نیازمند تعامل و همکاری هستیم و باید دانش تخصصی این حوزه را قویتر شکل دهیم، ظرفیتهایی که در دکاپست وجود دارد در این زمینه به ما کمک میکند.»
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهار کرد: «اینکه ما بتوانیم در نظام اقتصاد کشور جایگاه صنعت لجستیک و حملونقل و خدمات این صنعت را در زنجیره اقتصاد کشور نشان دهیم، ارزش و کارآمدی که لجستیک در هزینه تمامشده خدمات برای مردم دارد را مشخص میکند. آنچه در سالهای اخیر با عبارت لجستیک خردهفروشی و حوزه اقتصاد دیجیتال خود را نشان میدهد، درواقع همین است و در این زمینه به کمک بخش خصوصی و برندهایی مانند دکاپست نیاز داریم.»