کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مهندسان بدون مدرک

درباره بابل که خدمات نرم‌افزاری کدنویسی می‌دهد

در دنیایی که زندگی و رشد به صورت آنلاین است، کارآفرینان می‌توانند تنها با استفاده از یک مهارت، استارتاپی با درآمد چند میلیون دلاری و هزاران مشتری را از اتاق خواب خود هدایت کنند: کدنویسی. اما یادگیری این امر هم هزینه‌بر است و هم مانعی بزرگ برای ورود بسیاری.
امانوئل استراشنف، بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم برنامه‌نویسی بابل که به کارآفرینان اجازه می‌دهد بدون نیاز به یادگیری کدنویسی نرم‌افزاری کاربردی تولید کنند، می‌گوید که اگرچه واقعا تعداد کمی آن را درک می‌کنند یا نیاز به درک آن دارند، اما مردم بیش از حد در مورد کدنویسی صحبت می‌کنند.

بر اساس گزارش سازمان نظارت جهانی کارآفرینان، 35/1 میلیون استارتاپی که هر ساله ایجاد می‌شوند، به فناوری مربوط هستند. استراشنف می‌گوید استخدام تیم مهندسان نرم‌افزار سالانه نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار هزینه دارد. در مقابل مبتکران می‌توانند یک استارتاپ فناوری مانند ایربی‌اندبی یا توییتر را با استفاده از پلتفرم بابل فقط با ۲۹ دلار در ماه راه‌اندازی کنند. به گفته وی، برنامه‌نویسی بسیار کند، گران‌قیمت و ناکارآمد است. یک کار ساده مانند تغییر یک گزینه در صفحه وب مستلزم دانستن سه زبان برنامه‌نویسی مختلف است.

پس از هفت سال استفاده از منابع موجود، بابل اولین سرمایه آغازین خود را به مبلغ 25/6 میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد. این استارتاپ مستقر در نیویورک که در حال حاضر یک میلیون کاربر دارد، دوره اول جذب سرمایه خود به مبلغ صد میلیون دلار را در روز چهارشنبه اعلام کرد. اینسایت پارتنرز و بابل از این مبلغ برای مقیاس‌بندی محصولات خود در راستای ارائه خدمات بیشتر به استارتاپ‌ها و کارآفرینان استفاده خواهند کرد. بابل سرمایه‌گذاری زیادی در مشارکت با دانشگاه‌هایی مانند نوتردام و استنفورد انجام می‌دهد تا کاربران جوان را در مورد نحوه استفاده از فناوری خود آموزش دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2r95
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.