نسل زد حوصله کار کردن ندارد؟

دورکاری ایام کرونا کسل‌کننده شده است

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آمارها نشان می‌دهد که دست‌کم 41 درصد از نیروی کار در کل دنیا قصد ترک شغل دارند که البته این عدد برای نسل زد به بالای 54 درصد هم می‌رسد. نسل زد متولدین 1997 به بعد هستند؛ همان‌ها که دنیا را با اینترنت و فضای مجازی درک کرده‌اند! 60 درصد این جوانان، به‌اجبار ساعت‌های کاری را تحمل می‌کنند.


بررسی‌های مایکروسافت در مورد بیش از 30 هزار نفر از نیروی کار در 31 کشور جهان روشن کرد که پاندمی کووید 19 عمیقا شکل کار در کل جهان را دگرگون کرده است؛ اگرچه دورکاری و انعطاف‌های حاصل از آن، موقعیت‌های جدیدی را خلق کرده است اما از سوی دیگر موجب گسترش خستگی‌های مفرط شغلی، به‌ویژه برای کارکنان جوان شده است.


پیشکسوتان مشاغل اما وضعیت بهتری دارند و 61 درصد آن‌ها کسب‌و‌کار پررونقی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل کمتر کارکنانشان را درک می‌کنند. شاید مدیران گزینه‌های مختلفی را برای بهبود وضعیت حاضر به کار ببندند، ولی مایکروسافت پیشنهاد می‌دهد که ترکیبی از دورکاری و حضور در دفتر کار می‌تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند. 66 درصد از شرکت‌ها این گزینه را اجرا کرده‌اند، در حالی که 67 درصد از افراد شاغل تمایل دارند تا با پایان پاندمی به طور حضوری به سر کارهایشان برگردند. حــــال دغـــدغــه جدید این است: با عادت‌های کاری که در سال گذشته دستخوش تغییر شده‌اند، چه باید کرد؟!

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g8k3
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.