کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نگاه بایننس به خاورمیانه

بایننس توانست امتیازات نظارتی در بحرین را به دست آورد

مجوز اصولی بایننس در خاورمیانه تأیید شد و این صرافی به محکم‌کردن جای پایش در خاورمیانه نزدیک شد. به نقل از بلاک ورکز، بایننس (بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان بر اساس ارزش معاملات) اولین تأییدیه رگولاتوری خود در خاورمیانه را از بانک مرکزی بحرین دریافت کرد و از این پس مجوز ارائه خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده در این کشور را دارد.

ظاهراً این صرافی در حال ثبت یک نهاد در کانادا نیز هست؛ زیرا برای مجوز کسب‌وکار خدمات پولی به فین‌تراک (معادل کانادایی فین‌سن) درخواست داده است.

جالب اینجاست که بحرین اولین کشوری بود که به بایننس مجوز داد نه امارات! بایننس امروز اعلام کرد که مجوز اصلی بانک مرکزی بحرین را برای ارائه خدمات دارایی رمزنگاری در این کشور دریافت کرده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، در یک بیانیه‌ مطبوعاتی گفت: «شناخت و تأیید از سوی رگولاتوری‌های ملی، مانند بانک مرکزی بحرین، باعث ایجاد اعتماد به رمزارز و بلاکچین و پذیرش بیشتر از سوی مردم می‌شود. این تأییدیه، تعهد بایننس برای رعایت کامل الزامات قانونی و تعهد گسترده‌تر ما به عملیات و فعالیت‌های بیشتر در بحرین را به رسمیت می‌شناسد.»

تأیید اصولی بخشی از برنامه بایننس است. بایننس برنامه دارد که به یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال تبدیل شود و بتواند در بازارهای کلیدی سراسر جهان مجوز کسب کند. عبدالله حاجی، یکی از مدیران بانک مرکزی بحرین، به بلومبرگ گفت: «بعد از استقرار بایننس در این کشور، نهایی‌شدن مجوز و امور این‌چنینی فرمالیته است.»

اوایل دسامبر، بایننس اعلام کرده بود که با قانون‌گذاران امارات متحده عربی برای تسریع پذیرش کریپتو در حال همکاری است. همچنین این صرافی گفت که یادداشت تفاهمی با سازمان مرکز تجارت جهانی دبی امضا کرده تا به ایجاد یک هاب جهانی برای دارایی‌های مجازی در دبی کمک کند. رگولاتورهای امارات از صنعت کریپتو حمایت می‌کنند و به نظر می‌رسد که بایننس در نهایت دفتر مرکزی خود در دبی را هم تأسیس کند.

برای مدتی همه فکر می‌کردند که سنگاپور قرار است به مقر بایننس تبدیل شود، اما روابط بایننس با رگولاتورهای سنگاپور تیره شد و این خیال پوچ از آب درآمد و بایننس اواسط ماه دسامبر درخواست خود برای مجوز کریپتو با رگولاتور سنگاپور را پس گرفت؛ البته بایننس می‌گوید که دلیل این کارش سرمایه‌گذاری در یک صرافی محلی دارای مجوز بوده و دیگر ضرورتی برای دریافت مجوز از رگولاتورهای سنگاپور وجود نداشته است.

ظاهراً در حال حاضر بایننس در حال باز کردن راهش به کانادا هم هست. چون این صرافی مؤسسه‌ای با مجوز در شهر کلگری، آلبرتای کانادا به ثبت رسانده که کارش ارائه خدمات مالی به فین‌تراک، معادل کانادایی فین‌سن است. قدم بعدی در این راه ثبت‌نام نزد تنظیم‌کننده اوراق بهادار آلبرتاست (اوراق بهادار در کانادا یک امر استانی است) که ممکن است اواخر این هفته و با بازگشایی دفاتر پس از تعطیلات کریسمس اتفاق بیفتد.

جالب است بدانید که چانگ، مدیرعامل بایننس، یک شهروند کانادایی است.

بر اساس گزارش کوین‌گکو، جلسه معاملاتی دوشنبه آمریکای شمالی قرار است با BNBقیمت 548 دلاری آغاز شود که این قیمت نسبت به روز قبل یک درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cacm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.