رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نیازهای سخت‌افزاری وب 3 را ببینیم

در چند سال آینده یکی از بازارهای پرمشتری هدست‌ها و عینک‌های وب 3 خواهد بود

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

جنگ سختی میان گوگل و اپل درگرفته. این ‌بار بر سر وی‌آر هدست‌ها یا همان ابزارک‌های پوشیدنی که مثل عینک یا گوشی روی سر قرار می‌گیرند و امکان ارتباط کاربران را با دنیای وب 3 و متاورس فراهم می‌کنند. در واقع درست به موازات نبرد پروژه‌های مختلف رمزارزی و بلاکچینی برای سهم‌گرفتن از فضای نرم‌افزاری این جهان جدید، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری تلاش دارند در بحث تأمین سخت‌افزار مورد نیاز این فضا از یکدیگر پیشی بگیرند.

این همان جنگ قدیمی بیل و کلنگ‌فروش‌های عصر جویندگان طلاست. شرکت‌های بزرگ متوجه شده‌اند که همان‌طور که روزگاری بازار مودم و سخت‌افزارهای ارتباطی داغ بود، حالا با ورود به دنیای وب 3 این ابزارک‌های پوشیدنی (از عینک و هدست و دستکش گرفته تا…) خواهند بود که به یکی از ملزومات اولیه ورود به این دنیا بدل خواهند شد. سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای تولید سخت‌افزارهای سبک و کاربرپسند که امکان پردازش گرافیکی بالایی هم داشته باشند، حالا یک رقابت تعیین‌کننده برای برندگان نهایی این فضا شده است.

شاید بد نباشد شرکت‌های داخلی و حتی حاکمیتی که این روزها برای تولید مودم و ابزارهای شبکه و… وارد میدان شده‌اند، کمی آینده را هم ببینند و برای بازاری بزرگ که یک بار دیگر مختصات اقتصاد در دنیای وب را از نو بازنویسی خواهد کرد هم برنامه داشته باشند؛ بازی‌ای که فعلاً در نقطه آغاز است و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و پیشتازان آن فرصت‌های زیادی را فراهم کند. البته اگر این فرصت‌ها به‌موقع تشخیص و برای تصاحب آنها برنامه‌ریزی شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/s4u6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.