وزیر ارتباطات: اختلال جزئی اینترنت برطرف شده است / سی‌دی‌ان 150 بازی خارجی به داخل آورده شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اختلال شدید اینترنت در یک هفته اخیر، اعلام کرد که یک اختلال جزئی وجود داشته که حالا برطرف شده و دیگر مشکل خاصی وجود ندارد. او توضیحی در مورد دلیل این اختلال نداد.

 نزدیک به سه ماه است که اختلال اینترنت و محدودیت روی آن ادامه دارد و طبق اظهارات برخی کارشناسان، این محدودیت‌ها در دو هفته اخیر بیشتر هم شده است. به گفته برخی کارشناسان، محدودیت‌ها روی پروتکل‌های TLS و SSL و دیگر پروتکل‌های مختلف حداقل در یک هفته اخیر شدت گرفته است. با این حال وزیر ارتباطات اعلام کرده که مشکل جزئی در اینترنت کشور حل شده است.

در حالی که کاربران امکان استفاده بدون اختلال اینترنت را در 89 روز گذشته نداشته‌اند، عیسی زارع‌پور خبر از انتقال سی‌دی‌ان 150 بازی خارجی به ایران را داده تا مشکل تأخیر یا پینگ این بازی‌ها برای گیمر‌ها از بین برود. او اعلام کرد که جزئیات این اتفاق هفته آینده و در برنامه‌ای رونمایی خواهد شد.

به گفته او، طبق آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به 30 میلیون نفر بازیکن یا گیمر در کشور وجود دارد که به طور میانگین 93 دقیقه تا یک ساعت بازی می‌کنند.

زارع‌پور با اعلام اینکه رئیس‌جمهوری هم برای بهبود سرعت بازی برای گیمرها وعده‌هایی داده بودند، گفت: «یکی از وعده‌های رئیس‌جمهوری به این افراد این بود که زمان تأخیر بازی‌ها یا همان پینگ کاهش یابد و سرعت بازی‌ها افزایش پیدا کند. بنده هم در هفته دولت وعده دادم که تا پایان پاییز اقدام اساسی در این حوزه انجام خواهد شد.»

او ادامه داد: «امروز اعلام می‌کنم که با تلاش همکاران 150 بازی پرمخاطب به داخل کشور منتقل شده و سی‌دی‌ان‌های آن به داخل کشور آورده شده و زمان پینگ بازی‌ها تا یک‌چهارم کاهش خواهد داد. در هفته آینده رونمایی از این کار انجام و سازوکار آن اعلام خواهد شد. برای بعضی بازی‌ها هم ابزارهایی طراحی شده که سرعت‌شان را بالا ببرند. سایتی اعلام خواهد شد که گیمرها بتوانند با مراجعه به آن با دانلود این ابزارها، سرعت بازی‌های مورد استفاده خود را افزایش دهند.»

در ادامه زارع‌پور از راه‌اندازی سامانه جدید برای حل مشکلات کسب‌وکارها در فضای اینترنتی و حمایت از آنها خبر داد و گفت: «این هفته مرکز تماس (1649) و یک سامانه برای کسب‌وکارها راه‌اندازی کردیم که بتوانند مشکلات خودشان در فضای کسب‌وکار اینترنتی را مطرح کنند. در https://1649.ir/ تمام حمایت‌هایی که در آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال آمده، همچنین شیوه و سکوهای مشمول حمایت و تسهیلاتی که برای کسب‌وکارها فراهم شده قابل مشاهده است. هر کسب‌وکاری که در این ایام به مشکل خورده با مراجعه به این سامانه، مشکلاتش را مطرح کند. همه موارد توسط همکاران از دستگاه‌های مختلف که وظیفه دارند پیگیری خواهد شد.»

از سوی دیگر وزیر ارتباطات در جلسه هیئت دولت از صادرات تجهیزات سخت‌افزاری بومی‌سازی‌شده کشور هم خبر داد. زارع‌پور در این مورد گفت: «در بخش سخت‌افزار اتفاق خوبی افتاده و به جز اینکه توانسته‌ایم نیازهای خود را برطرف کنیم، صادرات هم داشته‌ایم. در بخش نرم‌افزاری مانند سیستم‌عامل و… هم در صف بررسی هستند و برای سیستم‌عامل اخیراً فراخوانی داده‌ایم تا ظرفیت‌ها شناسایی شوند و بتوانیم در این بخش نیز نیاز کشور را برطرف کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/r4v4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.