کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در حالی که فرش بهشتی تبریز این روزها بودجه قابل توجهی را برای تبلیغاتش خرج کرده، شهر فرش تنها به تکرار نامش در خیابانهای شهر بسنده میکند. تابلوهای تبلیغاتی که در بسیاری از خیابانها نصب شده، هر یک به معرفی گروهی از فرشهای این شرکت پرداختهاند، اما در این تابلوهای متعدد، بیتوجهی به جذابیتهای بصری عکسها و عدم جذابیت و گیرایی در کپیرایتینگ، قابل مشاهده است.
شهر فرش بر یک کانسپت کلی تمرکز دارد: «فرش برای همه». این را میتوان از تکرار عبارات «اقساط متنوع» و «تضمین قیمت» در تبلیغاتش فهمید. آنچه این مجموعه در تبلیغاتش مورد توجه قرار داده، تکرار نام در گوشه و کنار شهر است. حالا که «فرش را برای همه» عرضه میکنیم، پس باید همهجا دیده شویم.
عکاسیهای ساده، خالی از خلاقیت و گاه حتی بدون جذابیت، آن هم در شرایطی که نیمی از فضای این تابلوها به تصاویر اختصاص پیدا کرده، موضوع مهمی است که نباید از کنار آن ساده گذشت. شهر فرش میانهای با خلاقیت در کپیرایتینگ ندارد و در حالی که تنها به چند عبارت ساده در تابلوهایش بسنده میکند، انتظار ارائه تصویری جذاب در تابلوها، گزاف نیست.
برای نمونه انتخاب عنوان «فرش فانتزی» همراه با عکسی که کمترین «فانتزی» بودن را در ذهن تداعی میکند، بدون تردید از پس تأمین اهداف مارکتینگی شهر فرش برنمیآید. حالا که رقیبان خبرهتری در حوزه تبلیغات به میدان آمدهاند، شهر فرش بدون تغییر استراتژی حضورش در شهر، از قافله جا خواهد ماند و تبلیغاتش با وجود تعدد، از میان تبلیغات خوشآبورنگ شرکتهایی مثل فرش بهشتی تبریز گم خواهد شد.