وقتی کانال‌های سنتی کنار می‌روند

درس تجارت اجتماعی فیلیپین برای برندها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

احتمالاً شما هم طی یکی، دو سال گذشته نام تجارت اجتماعی را شنیده‌اید. این نوع تجارت یکی از سریع‌ترین گرایش‌ها در کشور فیلیپین است که به‌نوعی استفاده از حضور نسل جوان در این شبکه‌هاست. «برنارد سان خوان»، شریک تجاری شرکت «ترو‌لاجیک» در این رابطه می‌گوید: «بخش تجارت اجتماعی در حال پیشی‌گرفتن از کانال‌های تجارت الکترونیک سنتی و مؤسسات خرده‌فروشی فیلیپین است؛ چراکه مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای برای یافتن و خرید محصولات از سایت‌ها به سمت رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند.»


تجارت اجتماعی فیلیپین هر سال 27 درصد رشد می‌کند


بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، صنعت تجارت اجتماعی در فیلیپین در سال 2022 حدود 30.4 درصد رشد خواهد کرد و ارزش ناخالص کالا در این تجارت حدود 682 میلیون دلار برآورد شده است. در عین حال، پیش‌بینی می‌شود که سالانه 27 درصد رشد کند و تا سال 2028 به 2.7 هزار میلیارد دلار برسد. تحقیقات نشان می‌دهد که فیلیپینی‌ها خرید آنلاین را پذیرفته و احتمالاً بعد از پایان همه‌گیری کرونا هم به آن ادامه خواهند داد.

حدود 62.5 درصد مردم در این کشور به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند و 43 میلیون کالا از طریق اینترنت خریداری می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این رشد خرید بیشتر از سوی نسل Z است که تا سال 2025 حدود 62 درصد هزینه‌های تجارت اجتماعی در جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این گزارش در عین حال نشان می‌دهد که بیشترین تعداد خرید در جهان مربوط به لباس (18 درصد)، لوازم الکترونیکی (13 درصد) و دکوراسیون خانه (7 درصد) است.


توصیه‌هایی برای رشد تجارت اجتماعی


در کنار آمار مطرح‌شده درباره فیلیپین، برخی توصیه‌ها همچون استفاده از هوش مصنوعی برای ارتباط با مخاطب، درگیرکردن مخاطبان و استفاده از نظر کاربران از جمله مواردی است که برای استفاده بهتر از تجارت اجتماعی مطرح می‌شود.

در عین حال، بازاریابان برای موفقیت در تجارت اجتماعی، باید یک برنامه روشن داشته باشند و از کانال‌های مناسبی برای دسترسی به مخاطب استفاده کنند. برای ایجاد یک تجربه مناسب در تجارت اجتماعی باید محتوای جذاب ارائه دهید و واقعی باشید. ربات‌چت تنها در کمک به مشتریان به کار شما می‌آید. در عین حال بهتر است به نظرات مطرح‌شده درباره برند خود توجه کرده و در صورت لزوم، به آنها پاسخ دهید.

طبق آمار حداقل 93 درصد از خریداران اینترنتی مدعی هستند که مطالعه یک بررسی درباره محصول مورد نظر، می‌تواند بر انتخاب آنها تأثیر بگذارد. به همین خاطر است که ایجاد یک تصویر خوب برای برند شما ضروری است. گسترش تجارت الکترونیک به بازاریابان تجربه فرصت‌های جدید را می‌دهد.

در عین حال کسب‌وکارها هم می‌توانند دسترسی بهتری به مخاطب داشته باشند. اگر در تجارت اجتماعی تازه‌کار هستید، بهترین پلتفرم‌ها برای شروع فیس‌بوک و اینستاگرام هستند. البته فراموش نکنید که برای موفقیت در تجارت اجتماعی، باید یک برنامه روشن داشت و از کانال‌های مناسب استفاده کرد. پاسخ سریع و مناسب به درخواست مشتری، می‌تواند تفاوت مهمی میان برندها ایجاد کند. استفاده از یک ربات‌چت هوش مصنوعی می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا ارتباط‌ شما با مشتریان‌تان قطع نشود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kjbt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.