کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

و سرانجام اوبر سودده شد!

اوبر می‌تواند اولین تعدیل سود را با افزایش تقاضا برای بخش خودروی خود ثبت کند

اوبر می‌تواند اولین تعدیل سود در سه ماهه جاری را به ثبت برساند و زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، به این مرحله برسد، زیرا سفارش‌های آنلاین غذا و رزرو ماشین پس از دوران همه‌گیری در حال افزایش است.

سهام این شرکت که طی چند سال گذشته میلیاردها دلار برای توسعه کسب‌و‌کار خود هزینه کرده است، در معاملات اولیه روز سه‌شنبه به دلیل چشم‌انداز سود مثبت، حدود 8 درصد افزایش یافت.

سال گذشته دو معضل همه‌گیری کووید 19 و کمبود رانندگان، اوبر و رقیب کوچک‌تر او، لیفت را خرد کردند، زیرا اکثر مردم از خانه کار می‌کردند یا ترجیح می‌دادند برای خرید خودرو سرمایه‌گذاری کنند. با این حال، تجارت تحویل مواد غذایی اوبر به دلیل افزایش سفارش افراد رونق گرفت.

پیش‌بینی‌های اوبر پس از آن صورت می‌گیرد که لیفت در ماه گذشته به کمک کاهش هزینه‌ها و افزایش تقاضا برای سواری به دلیل بازگشایی دفاتر، سه ماه پیش از زمان پیش‌بینی‌شده سود تعدیل‌شده داشت. اوبر پیش‌بینی کرده بود تا سه ماهه چهارم به این نقطه برسد.

اوبر اعلام کرده که انتظار دارد سود قبل از بهره، مالیات و استهلاک تعدیل‌شده در سه ماهه سوم افزایش یابد. این سازمان چیزی بین 25 میلیون دلار ضرر و 25 میلیون دلار سود پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی قبلی 100 میلیون دلار ضرر بود.

روهیت کولکارنی، تحلیلگر MKM Partners ، گفت: «ما این اتفاق را یک نشانه مثبت می‌بینیم» و تأکید کرد که سهام اوبر تحت فشار بوده و بیش از یک‌پنجم ارزش خود را در سال جاری از دست داده است، زیرا سودآوری نامشخص است و هزینه‌های مربوط به تشویق راننده معلوم نبود.

در یک سال گذشته اوبر تعداد کارکنان، فعالیت‌های خود در زمینه تحویل غذا در بازارهای غیر سودآور و هزینه‌ها را کاهش داده است.

دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی اوبر، گفته است: «ما نه‌تنها رهبری جهانی خود را در زمینه حمل‌ونقل و تحویل غذا گسترده‌تر کرده‌ایم، بلکه این کار را به شکلی سودآورتر انجام داده‌ایم. اوبر در حال رسیدن به یک مرحله مهم است.»

اوبر رزروهای ناخالص گراس بنکینگ (gross booking) را بین 8/22 تا 2/23 میلیارد دلار در سه ماهه سوم پیش‌بینی کرد، در حالی که پیش‌بینی قبلی آن 22 میلیارد و 24 میلیارد دلار بود.

هریس انور، تحلیلگر ارشد اینوستینگ (Investing.com) گفت این بازبینی نشان می‌دهد حمل‌ونقل به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5fh9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.