پاداش محصول باکیفیت

کشاورزی مدرن در پاکستان

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یک استارتاپ کشاورزی در پاکستان دستگاهی تولید کرده که از هوش مصنوعی برای درجه‌بندی میوه‌ها، سبزیجات و خرما استفاده می‌کند. هدف این استارتاپ کمک به کشاورزان و صنعت کشاورزی برای تقویت صادرات و مدرنیزه‌کردن شیوه‌های کشاورزی است. سعد تنویر احمد، مدیرعاملIndustrial Vision Systems، می‌گوید این شرکت در حال مذاکره در چند کشور خاورمیانه‌ای است تا فناوری‌اش را در این کشورها بفروشد.

آن‌گونه که سازمان تجارت جهانی گزارش داده، کشاورزی سهمی بیشتر از ۲۵ درصد در تولید ناخالص داخلی پاکستان دارد و بیش از ۳۵ درصد از نیروی کار این کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما هنوز هم ارزیابی کیفیت محصولات غالبا به صورت دستی انجام می‌شود و این اتفاق به صادرات محصول صدمه وارد می‌کند.

دستگاه قابل حملی که این استارتاپ تولید کرده است، از هوش مصنوعی برای اسکن میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کند. این دستگاه دوربینی دارد که به رایانه وصل می‌شود. این ابزار بر اساس کیفیت هر محصول، مجموعه کاملی از داده‌های مربوط را تولید می‌کند و به نواقص محصولات هم اشاره دارد.

مدیرعامل این استارتاپ می‌گوید: «هرچه کیفیت محصولتان بهتر باشد، گزارش بهتری از دستگاه می‌گیرید. این باعث می‌شود کشاورزان برای کار سختی که انجام داده‌اند، پاداشی درخور بگیرند. اگر هم نقصی در محصول وجود داشته باشد، کشاورزان می‌توانند برای فروش محصولشان آگاهانه تصمیم بگیرند.»

این استارتاپ در حال حاضر همکاری با برخی کشاورزان در اردن، عربستان سعودی و امارات را آغاز کرده است و سعد تنویر احمد می‌گوید با آنکه این دستگاه بر اساس اصولی ساخته شده که سال‌هاست در جهان استفاده می‌شود، این نخستین‌بار است که در پاکستان چـنـیــن روش مقرون‌به‌صرفه‌ای به کار گرفته می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ltsa
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.