کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پارک فناوری پردیس 20 ساله شد

صادرات 300 میلیون یورویی طی دو دهه

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: شرکت‌های عضو پارک در 20 سال گذشته علاوه بر صرفه‌جویی‌های ارزی فراوان، 300 میلیون یورو صادرات داشته‌اند.

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به مناسبت نکوداشت هفته بیست سالگی پارک فناوری پردیس گفت: هم‌اکنون بیش از 400 عضو فعال در پارک و شعب آن مستقر هستند که این شرکت‌ها در 20 سال گذشته، 300 میلیون یورو صادرات داشته‌اند.

صفاری‌نیا با اشاره به اینکه شرکت‌های پارک در سال‌های اخیر توانسته‌اند از طریق بومی‌سازی فناوری، صرفه‌جویی ارزی زیادی کشور داشته باشند گفت: «این شرکت‌ها در سال 98 بیش از 88 میلیون یورو و در سال 99 بیش از 235 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته‌اند.»

رئیس پارک پردیس همچنین ضمن بیان اینکه حدود 260 هزار مترمربع از فضای پارک با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اضافه کرد که 200 هزار متر مربع دیگر نیز در حال ساخت و بهره‌برداری است.

صفاری‌نیا درباره میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس گفت:‌ «بخش خصوصی در سال‌های گذشته هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فقط در بخش منابع فیزیک در پارک فناوری پردیس سرمایه‌گذاری کرده است که این مبلغ 25 برابر کمک‌های دولتی برای توسعه پارک است.»

او با اشاره به اینکه ۲۴۰ واحد فناور و پنج هزار عضو فعال هم‌اکنون در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند، بیان کرد: «از سال ۸۰ تا امسال، فراز و نشیب بسیاری داشته‌ایم اما بارها توانسته‌ایم آغازکننده یک مسیر جدید باشیم. مانند ایجاد اولین کارخانه نوآوری در ایران که آزادی نام دارد و پس از آن کارخانه نوآوری های‌وی را راه‌اندازی کردیم که دومین شعبه پارک فناوری پردیس است.»

صفاری‌نیا همچنین در خصوص یکی از مهم‌ترین وظایف پارک فناوری پردیس که پیوند دانش و صنعت به بازار است، گفت: «به حرکت درآوردن و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های تحقیق و توسعه و شرکت‌های خصوصی از اولویت‌های این مرکز بوده است و به همین دلیل از سال ۹۹ پای دانشگاه‌های هم به این مرکز باز شده است.»

او یکی از برنامه‌های هفته نکوداشت بیستمین سال تأسیس پارک فناوری پردیس را برنامه کلنگ‌زنی دانشگاه خاتم در فاز 4 پارک اعلام کرد. او گفت: «این دانشگاه قرار است در زمینی به وسعت 17 هکتار بهره‌برداری شود. فاز ۴ پردیس از پارسال به دانشگاه خاتم تعلق گرفته است و به‌زودی شاهد حضور این دانشگاه در پردیس خواهیم بود. اولین همکاری ما با نهاد دانشگاه، همکاری با دانشگاه آزاد است که سال‌هاست از دانشجویان این دانشگاه میزبانی می‌کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1jdh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.