کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پرتغال با مالیات یا بی‌مالیات؟

لایحه‌های تصویبی قبلی در هاله‌ای از ابهام‌اند

پارلمان پرتغال این هفته دو لایحه تصویبی قبلی را که مالیات‌های سنگینی را بر سود ارزهای دیجیتال برای افراد وضع می‌کرد به حالت تعلیق درآورد. حزب سوسیالیست که در انتخابات پارلمانی ژانویه اکثریت را به دست آورد، به این دو لایحه رأی منفی داد، اما به‌زودی بررسی جامع‌تری از قوانین مالیاتی در راه است.

پرتغال که در طول سال‌های اخیر شهرت مثبتی به‌عنوان یکی از مقاصد قابل اطمینان برای سرمایه‌گذاران و هواداران رمزارزی برای خود دست‌وپا کرده بود،‌ دو هفته پیش با جهت‌گیری یکباره و قدرتمند دست به معرفی یکسری اصلاحات مالیاتی زد.

این اصلاحات که توسط «فرناندو مدینا»، وزیر اقتصاد این کشور معرفی شد، به‌طور جامع بر عدم توانایی دولت این کشور در دریافت مالیات از بخش قابل توجهی از ثروت میزبانی‌شده در این کشور در قالب رمزارزها تأکید داشت.

«هوگو ولز الویرا»، رئیس بنیاد امنیت مالی پرتغال در خصوص ملغی‌شدن این لایحه‌ها چنین گفت: «لایحه‌ها به‌شدت ساده‌انگارانه بودند و تنها با تقلید از مدل‌های عامیانه دیگر کشورها به‌دنبال وضع مالیات‌های خاصی بودند که می‌توانست به‌راحتی شعله نوافروز صنعت رمزارزی را در پرتغال خاموش کند.

خوشبختانه حزب سوسیالیست توانست این موضوع را تشخیص دهد و از وضع این مالیات جلوگیری کند. مهم است که درک کنیم مخالفت با وضع مالیات، ایجاد قانون‌های جدید نیست، بلکه مخالفت با وضع سریع و غیرمسئولانه آن به شکل فعلی برای اضافه‌شدن به بودجه ملی است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1lm4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.