کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پیام‌رسان‌های داخلی به نامزدهای ریاست‌جمهوری چه خدماتی می‌دهند؟

در نشستی با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خدمات پیام‌رسان‌های داخلی به نامزدها تشریح شد

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نقش قابل توجهی در انتخابات‌های جهان پیدا کرده‌اند و به طبع این تأثیرگذاری نامزدهای انتخاباتی نیز بخش زیادی از تمرکز تبلیغاتی خود را روی این فضا معطوف می‌کنند. در ایران نیز در انتخابات‌های گذشته شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همیشه در مرکز توجه جامعه و همچنین سیاست‌مداران قرار داشته‌اند.

حالا با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها و با توجه به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی نظیر اینستاگرام و تلگرام در ایران، نشستی به منظور تشریح ظرفیت‌ها و امکانات پیام‌رسان‌های داخلی برای نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در نشستی که چهارشنبه، ۲۳ خرداد با حضور معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی، نماینده ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور، نمایندگان پیام‌رسان‌های ایرانی، نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و برخی مدیران ارشد برگزار شد، ظرفیت‌ها و امکانات پیام‌رسان‌های داخلی در حوزه تبلیغات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور تبیین شد.

در این نشست، حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی با اشاره به وجود بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی در پیام‌رسان های ایرانی، این فضا را برای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: «سابقه تبلیغات نامزدهای انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در بستر پیام‌رسان‌های داخلی، نشان می‌دهد تجربیات خوبی در این زمینه به ثبت رسیده است. بنابراین با توجه به امکاناتی که پیام‌رسان‌های ایرانی در اختیار نامزدها قرار می‌دهند، پیش‌بینی می‌شود، تبلیغات این دوره از انتخابات برای نخستین بار در بستر پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر از سال‌های قبل باشد.


۲۰ گیگ اینترنت رایگان به مناسبت انتخابات


او هم چنین از تخصیص ۲۰ گیگابایت، اینترنت هدیه رایگان به کاربران خبر داد؛ این حجم از اینترنت توسط وزارت ارتباطات و با همکاری اپراتورها به کاربران ایرانی اختصاص داده شده تا بتوانند از این ترافیک برای قرار گرفتن در جریان اخبار انتخابات از طریق پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند.

او در ادامه اظهار داشت: «یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیام‌رسان‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید توجه داشته باشند، رعایت اصل بی‌طرفی و فراهم کردن فضای عادلانه برای تمامی نامزدهاست. به طوری که نامزدهای انتخابات بتوانند به طور برابر از این امکانات بهره مند شوند.»

منکرسی از امکان ثبت گزارش‌های مردمی در خصوص ثبت تخلفات نامزدها در پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد که توسط کارگروه متشکل از معاونت فضای مجازی دادستانی و وزارت کشور پیگیری می‌شود.


خدمات پیام‌رسان‌ها برای ایام انتخابات


در ادامه این نشست، نمایندگان پیام‌رسان‌های آی‌گپ، ایتا، بله، ویراستی، گپ و روبیکا به معرفی خدمات و امکانات تبلیغاتی خود به نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

برخی از مهم ترین خدمات ارائه شده به تفکیک پیام‌رسان عبارتند از:


آی گپ:

  • اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد
  • ارسال پیام انبوه به کاربران
  • امکان پوش نوتیفیکیشن به کاربران
  • ثبت بنر در بخش کانال های جذاب
  • پین گفت و گو


ایتا:

پیام‌رسان ایتا، به طور ویژه امکانی را ایجاد کرده است که طی آن، با ارسال کد انتخاباتی نامزد در وزارت کشور به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۱۷، لینک عضویت در کانال همان نامزد، برای فرد متقاضی ارسال شود. برخی دیگر از خدمات تبلیغاتی دیگر ایتا عبارت از:

  • اعطای نشان تأیید یا تیک آبی به کانال نامزد
  • پین رایگان تا ۲۰ میلیون بازدید
  • عضویت پیامکی خودکار و معرفی کانال دارای تیک آبی نامزد در صفحه اختصاصی کاربران


بله:

  • اعطای نشان تأیید یا تیک آبی به کانال نامزد
  • پین رایگان تا ۱۰ میلیون بازدید
  • معرفی کانال رسمی نامزد در بخش «ویترین»
  • ارائه بسته‌های مختلف تبلیغاتی


گپ:

  • اعطای نشان تأیید یا تیک آبی به کانال نامزد
  • امکان استفاده نامحدود از ظرفیت پخش زنده گپ برای نامزدها
  • ویترین اختصاصی پخش زنده‌های در حال اکران نامزدها از صداوسیما با پیام رسان گپ
  • ویترین اختصاصی انتخابات جهت معرفی کانال‌ها و گروه‌ها، ستادهای انتخاباتی کاندیداها
  • ربات ویژه هر کاندیدا با امکانات فوق العاده شامل: لیست و گروه‌های کانال‌ها، لیست و آدرس ستادهای انتخابات
  • ظرفیت نمایش تبلیغات همسان در محیط عمومی گپ
  • امکان درج بنرهای تبلیغاتی در ویترین عمومی گپ و یا ویترین اختصاصی انتخابات

ویراستی:

  • فعال‌سازی و تخصیص نشان رسمی برای نامزدهای تأیید شده از طرف ستاد انتخابات
  • راه‌اندازی اکانت رسمی ستاد انتخابات کل کشور بر بستر ویراستی و معرفی این اکانت
  • استفاده از ظرفیت پخش زنده ویراستی
  • نمایش تیزرهای تبلیغاتی نامزدها در ویرانما
  • راه‌اندازی انواع پویش‌ها
  • نظرسنجی‌های مردمی
  • نمایش ویژه ویراست های تبلیغاتی نامزدها در بخش شتاب دهنده ویراستی

روبیکا:

  • تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تبلیغاتی برای نامزدها که ۵۰۰ میلیون آن برای پین و یک میلیارد تومان برای پیامک قابل استفاده است.
  • ایجاد صفحه لندینگ برای نامزدها به تفکیک نوع محتوا
  • نمایش تبلیغات نامزدها در بخش VOD
  • ارسال گزارش‌های روزانه برای نامزدها
  • پخش زنده
  • نظرسنجی
  • ایجاد قسمت پین استانی
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hk71
منبع روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.