رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پیش‌بینی حجم بازار هوش مصنوعی تا سال 2027

بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال 2024 به حدود 3/554 میلیارد دلار می‌رسد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بسیاری از دانشمندان بر اهمیت‌داشتن یک رویکرد جامعه‌شناسانه نسبت به مسئله هوش مصنوعی تأکید می‌کنند. اما بد نیست به همین بهانه به یک پیش‌بینی نگاهی بیندازیم که به‌خوبی رشد بازارهای مرتبط با هوش مصنوعی را تا سال 2027 به تصویر کشیده است.
این آمار که در سایت تحلیلی استاتیستا منتشر شده، سه پیش‌بینی را روی نمودار برده است؛ پیش‌بینی‌هایی که مربوط به سه مؤسسه تحقیقاتی است و ارقام مختلفی را به‌عنوان رقم پیش‌بینی‌شده برای حجم بازار عنوان کرده است. اما هر سه پیش‌بینی این‌طور می‌گوید که درآمد بازار جهانی هوش مصنوعی رو به افزایش است.
به‌عنوان مثال، شرکت تحقیقات بازار آی‌دی‌سی این‌طور پیش‌بینی کرده که بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال 2024 به حدود 3/554 میلیارد دلار می‌رسد.
نکته مهم اینجاست که استفاده از فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی حالا در صنایعی همچون خودرو، تبلیغات و حتی مراقبت‌های بهداشتی، شدت گرفته است. این مسئله می‌تواند عاملی برای بالا رفتن حجم بازار هوش مصنوعی شود.
پیش از این هم مؤسسه «تراکتیکا ریسرچ» در گزارشی درآمد حاصل از به کار بردن مستقیم و غیرمستقیم هوش مصنوعی را رقمی معادل 8/36 میلیارد دلار در سال 2025 پیش‌بینی کرده بود. این مؤسسه هم تأکید کرده بود که در یک بازه زمانی 9ساله، این درآمدها رشد بسیار چشم‌گیری را تجربه خواهند کرد.
این نکته را نباید فراموش کرد که بخشی از ارقام مطرح‌شده در این گزارش‌ها، به معاملات صورت‌گرفته در حوزه رمزارز مربوط است. برخی فعالان این بازار، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به انجام معامله می‌کنند و با اتصال به بیشتر بازارهای جهانی و استفاده همزمان از هوش مصنوعی، جلوی ضرر و زیان‌های احتمالی خود را می‌گیرند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qg9c
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.