رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پیوند متقاضی و خدمات سلامت در یک بازار الکترونیک

درباره «اچپن» که خدمات سلامت غیراورژانسی را در محل ارائه می‌دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«اِچپِن» استارتاپ خدمات بالینی غیراورژانسی در محل درخواستی افراد است. انواع خدمات پرستاری مجاز از بیمار، اطفال و سالمندان در منزل، فیزیوتراپی، ویزیت پزشکان متخصص و تغذیه بخشی از خدمات بالینی اچپن است.

اچپن یک بازار الکترونیک برای ارائه‌دهندگان قانونی و مجاز خدمات بالینی فراهم کرده و متقاضیان هم می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از این بازار الکترونیک پیدا کنند، بدون آنکه درباره درستی و کیفیت این خدمات تردیدی داشته باشند. اچپن پس از دریافت درخواست آن را بررسی و به مرتبط‌ترین و نزدیک‌ترین مرکز خدمات بالینی ارجاع می‌دهد.

احسان آقامحمدجعفر، هم‌بنیان‌گذار این استارتاپ، درباره نحوه دریافت خدمات به کارنگ می‌گوید: «استارتاپ ما خدمات درمان و مراقبت در منزل بر بستر آی‌تی و فناوری نوین ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن اچپن روی موبایل خود، زمانی که نیاز به پزشک، پرستار یا خدمات درمانی دارند، موقعیت خود را مشخص و خدمات درمانی را در منزل دریافت کنند.

کاربران پس از احراز هویت و ثبت‌نام در بخش خدمات اپلیکیشن یا سایت می‌توانند سرویس مورد نیاز و حتی زمان دقیق دریافت آن را انتخاب کنند. در زمان بروز مشکل و نارضایتی می‌توانند در هنگام نمره دادن به خدمات، رأی منفی دهند یا در بخش پشتیبانی اپلیکیشن مشکل را ثبت کنند تا پیگیری شود.»

خدمات اچپن در عصر کرونا
این استارتاپ در عصر کرونا خدمات مشاوره تلفنی 24 ساعته با پزشک متخصص برای بررسی علائم بیماری یا خدمات پزشکی از راه دور و دریافت مشاوره جهت کنترل استرس و افسردگی را به خدمات خود افزوده است. همچنین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا خدمات آی‌سی‌یو را در منزل ارائه می‌دهد و تجهیزات بیمارستانی را در خانه بیمار مستقر می‌کند.

آقامحمدجعفر می‌گوید: «خدمات اچپن در زمان کرونا به‌روزرسانی شده است. مثلا سالمندان نیاز به مراقبی دارند که پروتکل‌های پیشگیرانه را رعایت می‌کند، سطوح را ضدعفونی می‌کند و همراه سالمند است.»

خرید یا اجاره انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی برای بیماران در منزل یا مراکز درمانی، خرید انواع لوازم پیشگیری و کنترل کرونا، انجام امور طب سنتی در خانه، تماس مستقیم تلفنی با مشاور یا پزشک نیز خدماتی هستند که در این روزها با جدیت بیشتری بررسی و ارائه می‌شوند.

هدف‌گذاری برای جمعیتی که پیر می‌شود
ایده استارتاپ اچپن از مرداد 96 شکل گرفت و از زمستان این سال تا تابستان 98 کارهای مطالعاتی و توسعه نرم‌افزار آن به سرانجام رسید. فعالیت جدی این استارتاپ از تابستان 98 کلید خورد.

آقامحمدجعفر می‌گوید: «هدف اچپن این است که تبدیل به مگا اپ شود. خدماتی مانند نوبت‌دهی، معرفی مراکز درمانی، خدمات گردشگری سلامت و تورهای سالمندی هم به‌تدریج اضافه می‌شوند. »

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bes1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.