کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چارت‌ها به اوکراین چشم دوخته‌اند!

تحلیل هفتگی بازار رمزارزها نشان می‌دهد تورم آمریکا و تنش در مرز روسیه
جهت بازار در هفته‌های آینده را مشخص خواهند کرد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، هشدار داد که آمریکایی‌ها در اوکراین باید ظرف یک یا دو روز این کشور را ترک کنند. سالیوان گفته: «هر آمریکایی در اوکراین باید در اسرع وقت و طی 24 تا 48 ساعت آینده این کشور را ترک کند. ما آشکارا نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد، اما خطر اکنون به اندازه کافی زیاد است و تهدید به اندازه کافی فوری است و این همان چیزی است که باید در مورد آن احتیاط کرد.»

او گفت هر کسی که بماند، این خطر را می‌پذیرد که ممکن است در آینده نزدیک فرصتی برای ترک وجود نداشته باشد. او گفت: «اگر بمانید، خطری را متحمل می‌شوید، بدون هیچ تضمینی که فرصت دیگری برای خروج وجود داشته باشید؛ چراکه هیچ چشم‌اندازی برای تخلیه نظامی شهروندان آمریکایی در صورت تهاجم روسیه وجود نخواهد داشت.»

این اخطار کوتاه درباره اوکراین اما بازارها را قرمز کرد! چراکه این نگرانی را در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کرده که ممکن است اقدام نظامی قریب‌الوقوعی در راه باشد که در نهایت بر بازارها فشار بیشتری وارد کند.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته

اخبار تورم و اوکراین
تورم سرسام‌آور به عدم اطمینان و ترس در بازار می‌افزاید. تورم آمریکا با نرخ‌های سریع‌تر از حد انتظار، در حال افزایش است و بسیاری را به این باور رسانده که فدرال‌رزرو نرخ‌های بهره را با شدت بیشتری افزایش خواهد داد. نرخ‌های بالاتر باعث کاهش نقدینگی در بازار و در نهایت دوره‌های نزولی بیشتری می‌شود. همین انتشار اخبار نزولی مضاعف باعث شد تا بازارهای اصلی رمزارزها هم بعد از یک هفته صعودی مجدداً در آخر هفته گذشته نزولی شوند.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در 24ساعت گذشتهاین خبرها همه بازارهای مالی را تحت‌الشعاع قرار داده است. به‌طوری که در پایان هفته شاخص S&P500 پس از سقوط 2.38درصدی در طول روز جمعه، 1.9 درصد سقوط هفتگی را تجربه کرد. بورس نزدک هم در زمان بسته‌شدن بازار بیش از سه درصد کاهش داشت و تا 3.45 درصد در روز جمعه نزول کرد. بیت‌کوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال با افت بیش از دودرصدی بیت‌کوین روند مشابهی را تجربه کردند. اتر کمی بیشتر از دیگر رمزارزها و تا 4.65 درصد کاهش یافت.

هفته‌های پرخبری در راه است
اگر به صفحه آخر ضمیمه رمزارز مراجعه کنید، می‌بینید که تقریباً بیشتر رمزارزهای برتر بازار در هفته گذشته میانگین تغییرات‌شان منفی و قرمز بوده است. بازار کریپتو به‌شدت به اخبار بین‌المللی و تورم آمریکا چشم دوخته و تحت تأثیر آنهاست. البته باید منتظر ماند و در طول این هفته دید خبرهای منفی عرصه سیاست و اقتصاد جهانی چقدر دوام می‌آورند و در صورت تداوم آیا بازار می‌تواند بخشی از ترس ناشی از آنها را با شاخص‌های صعودی خود هضم کند یا خیر. فعلاً همه نگران‌اند که جنگی دیگر معادلات اقتصاد سنتی بین‌المللی را به هم بریزد و ترکش‌های این تنش‌ها به بازار رمزارزها هم برسد.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته
روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته
روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lkce
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.