رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ساتبی باز هم ان‌اف‌تی حراج می‌کند

ارزش‌گذاری ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلاری ۱۰۴ ان‌اف‌تی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

خانه حراج ساتبی واقع در نیویورک اعلام کرده 104 کریپتوپانک را در 23 فوریه به حراج خواهد گذاشت. ارزش تخمینی این ان‌اف‌تی‌ها بین 20 تا 30 میلیون دلار است.

«مایکل بوهانا»، یکی از مدیران ساتبی، این فروش را «اولین در نوع خود» توصیف کرد که تا حدی تمرکز آن بر کریپتوپانک‌هاست. بوهانا در ادامه گفت: «کریپتوپانک‌ها الگوی جدیدی از پروژه‌های ان‌اف‌تی را ایجاد کردند و به پیشبرد ان‌اف‌تی‌ها به صحنه جهانی به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین سبک‌های بصری که مترادف با جنبش هنر دیجیتال شده‌اند، کمک کرده‌اند.»

کریپتوپانک‌هایی که قرار است به حراج گذاشته شود، همگی در یک تراکنش توسط مجموعه‌دار ناشناس «0x650d» خریداری شده‌اند. طبق گفته‌های ارائه‌دهنده داده‌های رمزنگاری NFT Price Floor، کریپتوپانک‌هایی که در سال 2017 توسط استودیو Larva Labs منتشر شدند، در حال حاضر هر یک قیمتی معادل 210.374 دلار دارند.

ساتبی اعلام کرده در این حراج ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتر و همچنین ارزهای فیات را می‌پذیرد. همه 104 کریپتوپانک در یک فروش واحد به حراج گذاشته می‌شوند و امکان خرید تکی آنها وجود ندارد. این اولین تلاش ساتبی برای کلکسیون‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین نیست. ساتبی در اکتبر 2021 اولین خانه حراجی بود که یک بازار ان‌اف‌تی (توکن غیرقابل معاوضه) به نام Sotheby’s Metaverse راه‌اندازی کرد. در آن زمان این حراجی اولین کسب‌وکار در نوع خودش بود که یک کریپتوپانک به نام #7523 را به قیمت 11.8 میلیون دلار فروخت. این خانه حراج عملکرد خود در سال 2021 را «قوی‌ترین در تاریخ 277ساله شرکت» نامیده که بخشی از آن به‌دلیل فروش 100 میلیون دلاری ان‌اف‌تی بوده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/x9hd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.