کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چالش‌های تله‌مدیسین در ایران

پای ارتباطات داخلی و خارجی پزشکی و درمان می‌لنگد

دکتر علی بزازی، پزشک و مدیرعامل شرکت طب‌مدتوریسم با اشاره به چالش‌های تله‌مدیسین در ایران، گفت: «امروز تله‌مدیسین یکی از ابزارهای نو و کارآمد برای از میان برداشتن مسافت‌ها و مرزهاست.

ایران نیز دارای ظرفیت‌های مطلوب، به‌ویژه برای درمان بیماران خارجی بر بستر تله‌مدیسین است. ولی کاربرد آن در کشورمان چالش‌آفرین است؛ زیرا در دهه‌های اخیر اغلب پزشکان کشور چنان که باید به زبان انگلیسی مسلط نیستند. درآمدزایی ارزی بر بستر تله‌مدیسین به‌دلیل اختلاف قیمت درمان، فرصتی است که می‌سوزد؛ زیرا بیماران خارجی غالباً می‌خواهند تماس ویدئویی زنده با پزشک یا جراح خود داشته باشند، ولی پزشک قادر به ارتباط مقتضی با آنان نیست.»

بزازی افزود: «یکی دیگر از چالش‌ها ارتباط پزشکان ما با پزشکان کشورهای دیگر است. برای مثال ظرفیت مراکز رادیولوژی کشور آمریکا به‌دلیل هزینه‌های بالا خالی مانده است. گزارش یک رادیولوژی در این کشور به‌طور متوسط 150 دلار است و اغلب مردم آمریکا از کشور استرالیا مشاوره آنلاین می‌گیرند.

در صورتی که کشور ما در رادیولوژی متخصصان حاذقی دارد و گزارش رادیولوژی در ایران بسیار کمتر از 15 دلار است. اگر پزشکان ما آشنایی و ارتباطات خوبی با جامعه پزشکی کشورها داشتند، این خدمات سود بالایی برای ما و هزینه پایینی برای مشتری داشت.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/au5l
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.