کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کاربران معمولی حدودا هشت دقیقه از زمان خود را در اینستاگرام سپری میکنند و به طور متوسط روزانه 500 میلیون «استوری» در سراسر جهان دیده میشود. از زمان تأسیس اینستاگرام، این شبکه برای کسبوکار و فروش محصولات استفاده شده است. اتفاقی که چندان هم ساده نیست؛ در ادامه مجموعه پیشنهادهایی را مرور خواهیم کرد که به گفته نیل پتل، به رونق بیشتر صفحات کسبوکار کمک خواهد کرد.
پروفایل شما باید در حالت بیزینس قرار داشته باشد
این کار بسیار ساده است، فقط کافی است که تنظیمات صفحه خود را به حالت بیزینس تغییر دهید. در این کار منافع بسیار زیادی وجود دارد، مثل اینکه کاربران به سادگی یک وبسایت با شما در ارتباط خواهند بود. شما همچنین میتوانید از تبلیغات استفاده کنید، بدون اینکه از ابزارهای تبلیغات فیسبوک بهره بگیرید. به علاوه میتوانید از یکی از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام به نام «insights» استفاده کنید که در مورد واکنشها به عکسهای مختلف به شما اطلاعات خواهد داد.
از ابزارهای رایگانی که در اختیار شماست، نهایت استفاده را ببرید
با استفاده از ابزار «insights» این امکان را دارید که آمارهای مختلف مربوط به بازدید از صفحه خود را مرور کنید. حتی در بعضی از موارد قادر هستید اطلاعات فردی مربوط به مخاطبان خود را در قالب جداول مختلف مورد بررسی قرار دهید. اینکه چه جنسیتی دارند، چند ساله هستند، محل زندگیشان کجاست و در چه ساعاتی بیشتر در صفحه اینستاگرام خود فعالیت میکنند.
از تبلیغات بهدرستی استفاده کنید
غیرمستقیم تبلیغ کنید و زیاد از حد اصرار نکنید. تبلیغات قرار است جذاب به نظر برسند، اما قرار نیست اینگونه جلوه کنند که شما دارید زیاد از حد تلاش میکنید. مثلا ایده خوبی است که بگویید محصولات شما در یک سایت یا یک فروشگاه در معرض نمایش قرار گرفتهاند و حتی دارای تخفیف هم هستند. صفحه استارباکس یک نمونه موفق در این زمینه است. در این صفحه محصولات و نوشیدنیهای فصلی استارباکس به نمایش گذاشته میشوند، بدون اینکه مخاطبان به خرید آنها دعوت شوند.
با صفحهای که مخاطبان زیادی دارد، همراه شوید
اگر قصد توسعه و بزرگ کردن دامنه مخاطبان صفحه خود را دارید، بهترین کار این است که از افرادی کمک بگیرید که قبلا این کار را کردهاند. عجیب است اما مردم امروزه به اینفلوئنسرها اعتماد زیادی دارند. اگر آنها از یک محصول تعریف کنند، اعتمادشان جلب خواهد شد. اما سعی کنید کسی را پیدا کنید که مخاطبانش با محصول شما ارتباط داشته باشند. برای نمونه، تبلیغ یک پتو در صفحه یک مربی زندگی چندان بیربط نیست.
مخاطبان خود را از یاد نبرید
اگر مخاطبان عکسی از محصول شما ارسال کردند یا پیام تشکری فرستادند و مشکلی با عمومی کردن این موضوع نداشتند، هیچ ایرادی ندارد که گاهی این پیامها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب مخاطبان احساس همراهی بیشتری با شما خواهند داشت. این یک بازی برنده – برنده است و کمک خواهد کرد مخاطبان مشتریان شما نیز افزایش پیدا کنند.